HercegBosna.org

HercegBosna.org

Forum Hrvata BiH
 
Sada je: 29 ožu 2024, 00:38.

Vremenska zona: UTC + 01:00




Započni novu temu Odgovori  [ 1256 post(ov)a ] 
Stranica Prethodna  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 51  Sljedeća
Autor/ica Poruka
 Naslov: Re: Hrvatski Narodni Sabor - HNS
PostPostano: 30 ožu 2017, 15:21 
Offline

Pridružen/a: 03 sij 2012, 23:08
Postovi: 4974
Prije podizanja optužnice,skoro 15 godina je vođena istraga protiv mene i desetine drugih hrvatskih branitelja.
Sve te godine sam bio pod ogromnim pritiskom kao i moja obitelj koja je bila pod velikim stresom koji se odrazio i na zdravlje članova uže moje obitelji, ali bez obzira na pritiske i posljedice neprekidno sam bio uključen pomažući mnoge obrane hrvatskih branitelja protiv kojih su vođeni ili se još vode procesi u Den Haagu ili pred sudovima u BiH. U nekim procesima sam aktivno sudjelovao u pripremama obrana a u dva navrata sam bio i svjedok obrane u Den Haagu 2002. i 2010.godine za više njih sam prikupljao materijalnu i financijsku pomoć kao i za njihove obitelji koje su bile egzistencijalno ugrožene. Na jedan od ovih navedenih načina sam pomagao obranama Darija Kordića, Ante Furundžije, Paške Ljubičića, Ante Gotovine, Marka Make Radića, kao i šestorici hrvatskih uznika koji se sada nalaze u Den Haagu, i drugim javnosti nepoznatim braniteljima.
Svi moji navodi su provjerljivi kod navedenih ili njihovih obitelji.
Dragi prijatelji, vi znate jeste li nekome pomagali i pomogli u ovim procesima i ako jeste hvala vam, a ako nise ni sada nije kasno se uključiti.


Vrh
   
 
 Naslov: Re: Hrvatski Narodni Sabor - HNS
PostPostano: 14 tra 2017, 19:17 
Offline
Avatar

Pridružen/a: 05 lis 2010, 11:48
Postovi: 109215
Lokacija: Županija Herceg-Bosna
HNS pomalo prikriveno poništava sve amandmane starih "visokih" predstavnika.

Citat:
U PARLAMENT FBiH STIŽE NOVI ZAKON: Općinama 80 posto novca od boravišne pristojbe

Objavljeno 14.04. - 11:13

Općine bi prema novom zakonu trebale dobivati 80 posto novca od boravišne pristojbe
Nakon okončane javne rasprave, u Federalnom parlamentu uskoro bi se trebao naći novi prijedlog zakona o boravišnoj pristojbi. Prema tom prijedlogu, koji je već prošao prvo čitanje 80 posto sredstava od boravišne pristojbe išlo bi općinama, 10 posto županijskim turističkim zajednicama, a 10 posto Turističkoj zajednici F BiH, piše Hrvatski Medijski Servis.

Time bi se glavnina novca od boravišnih pristojbi vraćala tamo gdje je i ostvarena. Općine sada ne dobivaju ništa, jer su intervencijom bivšeg visokog predstavnika Padya Ashdowna općinske turističke zajednice ukinute, a nametnut je zakon prema kojem su uspostavljene turističke zajednice u županijama, kojima je pripadalo 80 posto prihoda od boravišnih pristojbi, dok je 20 posto odlazilo federalnoj razini.

Prijedlogom zakona predviđeno je i ukidanje članarine, koju u iznosu od 0,05 posto od godišnjeg prometa, plaćaju tvrtke koje se bave turizmom.

Prihod od boravišnih pristojbi, koje iznose 2 KM, po noćenju, po jednoj osobi, uplaćivao bi se na račun federalnog proračuna, s tog računa bi bio distribuiran na račune općinskih i županijskih proračuna, i konačno na račune općinskih i županijskih turističkih zajednica.

Općine i gradovi, koje posjeti veliki broj turista, zadovoljne su ovakvim rješenjima, no županijske turističke zajednice negoduju jer im kažu ostaje vrlo malo novca za promociju turizma, pogotovo što se i ukidaju članarine koje sada plaćaju poduzeća koja se bave ugostiteljsko-turističkom djelatnošću.

Direktor Turističke zajednice HNŽ Andrija Krešić mišljanja je kako bi se trebalo vratiti prijedlogu koji je bio na snazi od 1996., a prema kojem su općine dobivale 55 posto prihoda od boravišnih pristojbi, 25 posto županije, a 20 posto F BiH, te ne ukidati članarinu.

-Ovakvim rješenjem općine će moći promovirati lokalne turističke destinacije, no to neće značiti puno bez promocije turističkih atrakcija šireg područja, što je posao županijskih i federalne turističke zajednice, jer za to neće imati novca.

Druga manjkavost predloženog zakonskog rješenja, po njegovom mišljenju, je što će se sav novac od boravišnih pristojbi uplaćivati na jedan račun, a onda ga distribuirat.

-Umjesto da se novac od pristojbi uplaćuje izravno korisnicima, prema ovom rješenju bit će potrebne čak četiri bankarske transakcije i dosta će se vremena izgubiti dok sredstva dođu do krajnjih korisnika, kaže Krešić. Dodaje kako turističke zajednice na ovaj način neće imati uvid u to koliko se novca uistinu prikupilo na njihovim područjima i jesu li dobili onoliko koliko trebaju dobiti iz federalnog proračuna.

On ističe kako je jedan od glavnih problema to što se sada prikupi samo 20 posto boravišnih pristojbi, za što odgovornost snose turističko ugostiteljske inspekcije.

Prošle godine samo u HNŽ je, prema neslužbenim podatcima, ostvareno milijun i 400 tisuća noćenja, a ubrano je tek nešto više od 600 tiusća maraka od boravišnih pristojbi, kaže Krešić./HMS/

_________________
Spetsnaz, a force for good.


Vrh
   
 
 Naslov: Re: Hrvatski Narodni Sabor - HNS
PostPostano: 14 tra 2017, 21:04 
Offline
Avatar

Pridružen/a: 30 pro 2010, 15:32
Postovi: 6217
Lokacija: Izvan sebe
Seri boravisne pristojbe, to je malo novca, treba opstini vise da ostane od pdv-a.

_________________
Da je pravda i demokracija, bila bi Herceg-Bosna a ne Federacija.


Vrh
   
 
 Naslov: Re: Hrvatski Narodni Sabor - HNS
PostPostano: 23 tra 2017, 14:42 
Offline
Avatar

Pridružen/a: 05 lis 2010, 11:48
Postovi: 109215
Lokacija: Županija Herceg-Bosna
Dolazi simpatičan period.

Citat:
HNS šalje zakone u proceduru: Rješenje krize ili kolaps

tra 22, 2017

dnevnik.ba

Predsjedništvo HNS-a

Stranke Hrvatskog narodnog sabora koje imaju zastupnike u Parlamentarnoj skupštini Bosne i Hercegovine i Federacije BiH uputit će do kraja travnja u procedure desetak zakona čije su izmjene dogovorene s partnerima iz bošnjačke Stranke demokratske akcije, a koje se godinama izbjegava staviti na dnevni red. Ovisno o ishodu koji se može očekivati u sljedeća dva mjeseca, Federacija odnosno država BiH naći će se u mirnijim vodama do izbora ili u potpunom kaosu vlasti.
dnevnik.ba POVEZANO
HNS je dao posljednju šansu institucijama BiH da počnu rješavati probleme Hrvata
Kako je potvrdio predsjednik Hrvatskog narodnog sabora BiH Dragan Čović, prioritet svih prioriteta je izmjena Izbornog zakona BiH koji je drugi najvažniji pravni akt nakon Ustava BiH.

Uz Izborni zakon, za što je čelništvo HNS-a usuglasilo prijedloge, u proceduru za izmjene u državnome Parlamentu će ići i prijedlog izmjena Zakona o RTV sustavu Bosne i Hercegovine te državnog Zakona o državnim službenicima. Istodobno, puno više zakona stranke HNS-a će predložiti za izmjenu u federalnom Parlamentu.

Prije svega, to je set braniteljskih zakona, zatim Zakon o vladi i načinu donošenja odluka, Zakon o federalnim ministarstvima, kao i izmjene entitetskog, federalnog Zakona o državnim službenicima. Riječ je o velikom paketu zakonskih izmjena, što bi, kako objašnjavaju inicijatori, trebalo konačno pokazati želi li uopće bošnjački SDA ispuniti ranije dogovorene

_________________
Spetsnaz, a force for good.


Vrh
   
 
 Naslov: Re: Hrvatski Narodni Sabor - HNS
PostPostano: 23 tra 2017, 15:41 
Offline
Avatar

Pridružen/a: 23 pro 2009, 14:42
Postovi: 8080
Lokacija: Na rubu egzistencije
Ako je ovo dogovoreno s SDA onda ne bi trebalo biti nista sporno.

_________________
Too proud to beg, too dumb to steal

It's probably me...


Vrh
   
 
 Naslov: Re: Hrvatski Narodni Sabor - HNS
PostPostano: 23 tra 2017, 21:58 
Offline
Avatar

Pridružen/a: 30 pro 2010, 15:32
Postovi: 6217
Lokacija: Izvan sebe
Graničar Jozo je napisao/la:
Ako je ovo dogovoreno s SDA onda ne bi trebalo biti nista sporno.

SDA ce negirati da je bilo sta dogovoreno, to je jasno.

_________________
Da je pravda i demokracija, bila bi Herceg-Bosna a ne Federacija.


Vrh
   
 
 Naslov: Re: Hrvatski Narodni Sabor - HNS
PostPostano: 27 tra 2017, 19:36 
Offline
Avatar

Pridružen/a: 05 lis 2010, 11:48
Postovi: 109215
Lokacija: Županija Herceg-Bosna
Vrijede politički predstavnici više nego suho zlato.

Citat:
Zakon o turizmu posvađao ministricu i premijera: Prijetnje tužbama i prozivke za politizaciju

Novi zakon o turizmu u FBiH koje je predložilo Federalno ministarstvo okoliša i turizma podijelio je bh. političku javnost. Ministrica Edita Đapo upozorava da se novom zakonu najviše protivi premijer Kantona Sarajevo Elmedin Konaković kojeg u tome ne podržava ni SDA, dok on odgovara da je riječ o zakonskom rješenju koje najviše ide u korist HDZ-u BiH.
Na trećoj strani, načelnici općina u FBiH pozdravljaju zakon kojim je predviđeno da općine dobijaju 80 posto sredstava od naplate boravišne taksi.

Uskoro bi se pred federalnim parlamentarcima trebao naći novi zakon o turizmu u Federaciji BiH čiji je predlagač Federalno ministarstvo okoliša i turizma. Riječ je o zakonskom rješenju koje između ostalog precizira da 80 posto prihoda od boravišnih taksi ide općinama, 10 posto FBiH i 10 posto kantonima.

Novi zakon općinama daje mogućnost osnivanja turističkih zajednica što je prema postojećem zakonskom rješenju bilo u isključivoj nadležnosti kantona. Ideja o uzimanju prihoda od turističkih taksi i davanje mogućnosti osnivanja turističkih zajednica općinama nije naišla na odobrenje kantonalnih nivoa vlasti, a najglasniji protivnik novog zakona o turizmu je predsjednik Vlade Kantona Sarajevo Elmedin Konaković.

Federalna ministrica okoliša i turizma Edita Đapo kazala je za Klix.ba da novi zakon o turizmu ne prihvataju ni Kanton Sarajevo ni Zapadnohercegovački kanton. Ona podsjeća da je u KS donesen novi Zakon o turizmu iako je poznato da će on morati pretrpjeti izmjene i dopune kada se donese zakon na federalnom nivou.

"Također, KS je osnovao novu Turističku zajednicu na kantonalnom nivou. U javnosti najviše se novom zakonu protivi Elmedin Konaković. Zanimljivo je pri tom da se premijer Konaković s jedne strane javno zalaže za stručnost i depolitizaciju javnih kompanija te samim tim i turističkih zajednica, a s druge za predsjednika ove nove Turističke zajednice imenovao je vijećnika SDA, kolegu sa fakulteta i profesora tjelesnog odgoja", kazala je Đapo.

Ona dodaje da, ukoliko stavi na stranu ove nedosljednosti, da bi bilo bolje da se Konaković konstruktivno uključi u kreiranje zakona iako vidi da je on izabrao da joj prijeti tužbama po društvenim mrežama.

"Po mom mišljenju takvo ponašanje ne ide uz funkciju koju obnaša. Ako na isti način putem Facebooka premijer rješava problem vodosnabdijevanja, onda me više ne čudi što građani Sarajeva, kao i turisti koji posjećuju Sarajevo, ne mogu da se okupaju iza ponoći", rekla je Đapo.

Ona podvlači da Konaković nema podršku ni u sopstvenoj stranci jer je nedavno bila na sastanku sa načelnikom Općine Centar Nedžadom Ajnadžićem koji joj je više puta ponovio da podržava novi zakon, da misli da je to odlično riješenje, a čak joj je predstavio i projekte koje bi mogao pokrenuti da sredstva od turizma završavaju u općinskom budžetu.

Konaković nema podršku ni sopstvene stranke

"Jako poštujem stav načelnika Ajnadžića jer je njemu općina koju vodi očigledno bitnija od stranačkih direktiva. Što se samih zakona tiče, oni su dio Reformske agende i temelje se na istim principima na kojima se temelje sve reforme naše vlade. Zakoni imaju za cilj pojačanje borbe protiv sive ekonomije, ukidanje nepotrebnih nameta privredi, a i zasnivaju se na principu supsidijarnosti, dakle spuštanju odlučivanja na najniži mogući nivo vlasti što je posebno bitno Evropskoj uniji kojoj težimo svi, i ja i premijer Fadil Novalić, a vjerujem i Elmedin Konaković", kazala je Đapo.

Predsjednik Vlade Kantona Sarajevo Elmedin Konaković poručio je ministrici da se bavi svojim poslom s obzirom na to da se, prema njegovim riječima, u zadnje vrijeme bavim svim onim što ne bi trebalo da je se tiče.

"Vidio sam da ona govori o raspodjeli javnih prihoda, a evo sada vidim i da se bavi time ko je gdje imenovan. Formiranje Turističke zajednice KS je urađeno po zakonskim propisima i moram reći da nismo imali nikakvu pomoć resorne ministrice niti ministarstva koje je proizvelo ovakvu situaciju u turizmu", rekao je Konaković.

Kako kaže, federalni organi nikada nisu do kraja implementirali ustavne presude zbog čega pravno turističke zajednice, a ne samo ona u KS, uopće ne postoje jer je potvrđeno da nepostojanje registra, a samim tim i turističkih zajednica.

"Morali smo mi iz kantona da se borimo za svoja prava jer je Ustavni sud rekao da je to naše pravo. Bilo bi puno bolje da je ministrica Đapo svoju energiju trošila da nam pomogne da riješimo taj problem. Ponavljam, to je bio njen problem, a rješavali su ga kantoni", kazao je Konaković.

Što se tiče novog zakona o turizmu Konaković ističe da se tu nema šta raspravljati jer je riječ o ustavnim nadležnostima, odnosno da niko ne može propisati boravišnu taksu kao prihod lokalne zajednice jer je to podijeljena nadležnost kantona i FBiH, a ne općina.

"Sa nama se niko ne dogovora. Ministrica Đapo je predložila da 80 posto sredstva od naplate takse ide lokalnim zajednicama i time udarila na budžet KS, odnosno nekoliko miliona godišnje. Normalno da ne to ne možemo šutjeti", rekao je Konaković.

Nastavljen je udar Vlade FBiH na kulturu

On nam je rekao i da su zajedno Vladi FBiH pisali premijeri KS, Zeničko-dobojskog kantona i Tuzlanskog kantona te da je u konsultaciji i sa premijerima iz drugih kantona u FBiH.

"Ovo je HDZ-ov zakon. On odgovara samo onim dijelovima BiH koji ne plaćaju PDV, u kojima ima turizma, a ne plaćaju boravišni taksu već bi je lokalizirali. Imali smo i za to rješenje jer smo predlagali da uvede pojam 'destinacija' pa da Neum i Međugorje mogu ući kao nosioci turizma tih dijelova BiH, ali bi taj broj noćenja morali dokazati. Dakle, da se kaže: Vi ste destinacija ako imate toliki broj noćenja i na taj broj noćenja vi morate platiti PDV", rekao je Konaković.

Ministricu Đapo optužio je da je nastavili udar Vlade FBiH na kulturu koji je započet time što im je Federalno ministarstvo okoliša i turizma derogiralo kulturnu scenu u KS izbacivanjem svih značajnih projekata iz finansiranja.

"Ona kaže da ja prijetim, kakva je prijetnja apelacija Ustavnom sudu? Apelacija će bit podnesena onog jutra kada zakon bude usvojen. Ja računam na razum parlamentaraca i da Parlament FBiH neće podržati zakon", kazao je Konaković.

Na pitanje kako komentariše tvrdnje da su načelnici poput Ajnadžića, koji je član iste stranke kao i on, podržali usvajanje ovog zakona, Konaković je odgovorio da nijedan načelnik neće biti protiv toga da mu se da novac koji mu ne pripada.

"Načelnici bi bili presretni time. Kanton im ubere takse od nekoliko miliona i na kraju daje im nekoliko miliona. Vidio sam načelnike s osmjehom od uha do uha, ali ja ne dam da nam otmu novce", zaključio je Konaković.

Ovim povodom kontaktirali smo i nekoliko općina koja se nalaze u sastavu Federacije BiH i tražili njihovo mišljenje o novom zakonu o turizmu.

Načelnici zadovoljni novim zakonskim rješenjem

Načelnik Općine Stari Grad Ibrahim Hadžibajrić kazao nam je da da smatram da je ovo rješenje mnogo bolje za lokalne zajednice od postojećeg.

"Općina Stari Grad je najposjećenija turistička destinacija u Sarajevu, a možda i u BiH, ali postojeći zakon to nije tretirao na pravi način i mi nismo imali direktnu nadležnost, ali ni korist od turizma.Mi nismo općina koja svoj razvoj može zasnivati na industriji, izvozu, otvaranju fabrika i slično, ali naše prednosti su tradicija, kulturna baština i turizam. Strategijom lokalnog razvoja naše djelovanje usmjereno je na četiri prioritetne oblasti: turizam, poljoprivredu, zanatstvo i razvoj malih preduzeća", rekao nam je Hadžibajrić.

On naglašava i da su već poduzeli određene aktivnosti u cilju sistemskog pristupa razvoju turizma u Starom Gradu te da će ovog ljeta imat završenu Strategiju razvoja turizma Općine Stari Grad u kojoj će staviti akcenat na turistički menadžment, unaprjeđenje turističke ponude, brendiranje, razvoj destinacijskog menadžmenta.

"Međutim, naša ulaganja u razvoj turizma i prethodnih godina bila su velika. Rekonstrukcija kompletnog baščaršijskog jezgra - ulica Bravadžiluk, Mali Bravadžiluk, Oprkanj, Sarači i Baščaršijskog trga direktno je uticala na poboljšanje turističke ponude Baščaršije i Starog Grada. Turističku ponudu obogatili smo i projektom info-panoa koje smo postavili u Starom Gradu, a koji predstavljaju naše kulturno-historijske spomenike, gastronomiju, starogradska hodočašća", kazao je Hadžibajrić.

Podsjetio je da su otvorili Info-press centar koji je na usluzi turistima za sve vrste informacija, realizovali projekte online tradicionalnog kuhara sarajevske čaršije i virtualnih vodiča.

"Dakle, sve su to bila naša ulaganja u turizam i prirodno je da i nastavimo u tom smjeru, ali i da zakonska regulativa omogući lokalnim zajednicama prihode od turizma", kaže Hadžibajrić.

Načelnik Općine Konjic Emir Bubalo (SDA) rekao nam je da su sredstva od naplate turističkih taksi prije 1992. godine bila uplaćivana općinama, ali da je visoki predstavnik međunarodne zajednice u BiH po nalogu određenih lobija iz Sarajeva to derogirao kantonima i FBiH. Ističe da su direktori turističkih zajednica 20 godina bili dobro plaćeni da predstavljaju nekoga, a da niko zapravo nije znao ko su oni uopće.

"Davno je to trebalo vratiti na lokalnu zajednicu. Mislim da će bit otpora od kantonalnih nivoa vlasti. Sve se dešava na lokalnoj zajednici pa tako i turizam, a svi bi da općinama uzimaju nadležnosti", rekao je Bubalo.

Pomoćnik načelnika Neuma za finansije i privredu Vicko Jogunica kazao nam je da oni podržavaju novo zakonsko rješenje koje je pitanje turističke organizacije, a ne samo turističke zajednice.

"Podržavamo i način raspodjele boravišne takse koji je jako dobar za jedinice lokalne samouprave. Svaka jedinica lokalne samouprave u pripremi turističke sezone uloži određene novce u pripremu za turističku sezonu", rekao nam je Jogunica.

_________________
Spetsnaz, a force for good.


Vrh
   
 
 Naslov: Re: Hrvatski Narodni Sabor - HNS
PostPostano: 28 tra 2017, 09:41 
Offline
Avatar

Pridružen/a: 07 srp 2016, 13:12
Postovi: 605
ovako na prvu mislim da ovo hrvatima ide na ruku. u ove dvi zajednicke zupanije hrvati poprilicno vise donose budzetu zupanija od turizma. bolje da novac od taksi ostane u citluku i neumu, nego da se razliva po jablanici i konjicu


Vrh
   
 
 Naslov: Re: Hrvatski Narodni Sabor - HNS
PostPostano: 28 tra 2017, 20:33 
Offline

Pridružen/a: 08 srp 2014, 11:56
Postovi: 167
Ministry of Sound je napisao/la:
Ne znam je li istina, a ako jeste, gdje je Ljubiću obraz. Dok je on u Sarajevu krpao vojnike ABiH kao njihov doktor i vraćao ih na teren kontra HVO-a, ti koji podcjenjuje su bili sa druge strane (na stranu inflacija činova).

Nadam se da je neka platformaška podvala (izvor Dnevni List).

Citat:
Kako se vrijeđalo generale na Predsjedništvu HNS-a?

Član Predsjedništva HNS-a dr. Božo Ljubić tako je pred Predsjedništvom HNS-a kazao da je “dodjela činova bila nakaradna” i da je “većina generala podkapacitirana” te da “kao takvi ne mogu shvatiti politički trenutak”.

Na dan obilježavanja utemeljenja Hrvatskog vijeća obrane (HVO) dvojica hrvatskih generala, general-bojnik HV-a i HVO-a Zlatan Mijo Jelić i general-pukovnik HVO-a Željko Šiljeg održati će jednu od svojih javnih tribina ‘Način na koji se vode sudski procesi protiv hrvatskih branitelja i kakve su moguće posljedice takvih presuda za Hrvate u BiH i RH’.

Pokroviteljica ovogodišnjeg obilježavanja Dana HVO-a je hrvatska predsjednica Kolinda Grabar Kitarović. Međutim, na posljednjoj sjednici Predsjedništva Hrvatskog narodnog sabora, na iznenađenje i zaprepaštenje mnogih članova, upućene su oštre kritike i uvrede upravo prema hrvatskim generalima, a javnost o tome nije izvješćena.

Šiljeg i Jelić tema HNS-a

U Kninu se u organizaciji udruga proisteklih iz Domovinskog rata iz Hrvatske i BiH već tradicionalno obilježava Dan HVO-a, a znakovito je da će u okviru ovih svečanosti svoju tribinu održati i generali Jelić i Šiljeg. Kako je već poznato, Šiljeg i Jelić već su održali brojne javne tribine s istom temom ali uputili i oštre kritike prema bošnjačkoj politici ali i hrvatskim predstavnicima u vlasti u BiH.

Pitanje je je li hrvatska predstavnica svojim pokroviteljstvom iskazala i potporu ili slaganje sa stavovima hrvatskih generala tim više što se i sama često odaziva na pozive na razne događaje predsjednika HDZ-a BiH i člana Predsjedništva BiH dr. Dragana Čovića prema kojem, između ostalih, idu i kritike generala na vrlo posjećenim javnim tribinama.

Naime, a kako to za Dnevni list potvrđuju pouzdani izvori iz Hrvatskog narodnog sabora BiH (HNS BiH), jedna od najvažnijih tema posljednje sjednice Predsjedništva Sabora, održane 20. ožujka, obilježili su upravo generali Jelić i Šiljeg.

Iz HNS-a je za javnost upućeno šturo priopćenje o zabrinjavajućoj političkoj situaciji u BiH i ozbiljnoj krizi vlasti na svim razinama kao i da će se “dužnosnici Hrvatskog narodnog sabora i dalje zalagati za određene izmjene Izbornog zakona, a svaki zastoj nastojati ukloniti” kao i zalagati se za izmjenu Izbornog zakona.

Međutim, “pikanterija” o drugoj temi o kojoj se raspravljalo, “iscrpnoj analizi trenutnog stanja braniteljske populacije”, nije bilo niti riječi.

Što se govorilo na HNS-u o generalima?

Osvrćući se na žalbeni proces hrvatske šestorke u Haagu u predmetu ‘Plić i ostali’, Predsjedništvo HNS-a “dalo je punu potporu optuženim u dokazivanju nevinost pred Haškim sudom te još jednom pozvalo nadležne institucije da završe istragu u slučajevima koji još nisu završeni, posebno je spomenut nerazriješeni slučaj nestanka generala Šantića”.

“Predsjedništvo HNS-a je i na ovoj sjednici zaključilo da i dalje čvrsto stoji uz branitelje”, stajalo je u priopćenju. Međutim, rasprava na samoj sjednici Predsjedništva HNS-a pokazala da pojedini članovi Predsjedništva, ne da nisu uz generale Jelića i Šiljega, nego čak i suprotno i to uz osobne uvrede prema Šiljegu i Jeliću te šok i nevjericu ostalih članova Predsjedništva HNS-a.

Ljubić: Većina generala ‘podkapacitirana’

Tako se moglo čuti pitanje: Što hoće generali i što rade Jelić i Šiljeg? Kako se doznaje, predsjednik HDZ-a BiH, član Predsjedništva BiH i predsjednik HNS-a BiH dr. Dragan Čović potužio se na “blaćenje od strane pojedinih medija” te da u takvim emisijama sudjeluju i hrvatski generali. Za podsjetiti je da je baš u tim danima emitirana emisija ‘Bujica’ i prilog o generalima u kojem traže pomoć hrvatskih predstavnika u svezi procesuiranja pripadnika HVO-a u BiH. I sam general Zlatan Mijo Jelić u jednom od istupa u medijima je kazao kako nema ništa osobno protiv predsjednika HDZ-a BiH, no da hrvatski branitelji traže zaštitu od legalno i legitimno izabranih hrvatskih predstavnika.

Dok se Čović suzdržao od vrijeđanja i teških riječi, drugi su si ‘dali maha’.

Član Predsjedništva HNS-a dr. Božo Ljubić tako je pred Predsjedništvom HNS-a kazao da je “dodjela činova bila nakaradna” i da je “većina generala podkapacitirana” te da “kao takvi ne mogu shvatiti politički trenutak”.

Pojedini članovi su se pridružili njegovom mišljenju pitanjem:”Tko su ti generali i koje su im zasluge da vrijeđaju Čovića?”, dok je Žejko Raguž, Ravnatelj Hrvatskog dokumentacijskog centra Domovinskog rata u BiH i zastupnik HDZ-a u hrvatskom saboru upitao:” Što su radili 22 godine? Šutjeli su dok su dobivali novac, a sada kada se radi o njihovoj koži viču”.

I Miro Grabovac Titan izašao je s pitanjem: “Što će generali u Hrvatskoj? I ja sam se borio pa nisam pobjegao. Nisu u pravu što napadaju Čovića”.

Ostaje za vidjeti je li to njen svojevrsni manevar kako bi smirila “uznemirene duhove” na relaciji generali i branitelji – prema aktualnim hrvatskim predstavnicima u vlasti ili prešutna potpora Jeliću i Šiljegu.


Bio sam prisutan na ovoj sjednici u svojstvu jednog od zapisničara. Nije platformaška podvala. Bilo je i gorih komentara na račun generala Jelića i to od strane svih u dvorani osim Slavena Raguža iz HRSa koji je jedini bio glas razuma. Najgori su mi bili oni likovi iz HDZ1990 poput Ilije Cvitanovića koji je šutio cijelo vrijeme na pljuvanje po generalima HVOa. Ima čak sve snimljeno pohranjeno u zgradi HDZa.


Vrh
   
 
 Naslov: Re: Hrvatski Narodni Sabor - HNS
PostPostano: 05 lip 2017, 17:01 
Offline
Avatar

Pridružen/a: 05 lis 2010, 11:48
Postovi: 109215
Lokacija: Županija Herceg-Bosna
Citat:
HNS će tražiti dvokomponentno uređenje Ministarstva boraca i invalida FBiH

Odjel za branitelje HVO-a i Domovinski rat Hrvatskog narodnog sabora tražit će dvokomponentno uređenje Federalnog ministarstva boraca i invalida, jedan je od zaključaka današnjeg zasjedanja ovog odjela. Sa svim zaključcima saglasni su i predstavnici Udruženja Zaboravljeni branitelji.

Voditelj Odjela za branitelje HVO-a i Domovinski rat HNS-a BiH Slavko Marin je kazao da je jedina tačka dnevnog reda bila aktuelno stanje branitelja Federacije BiH, a vezano za zahtjeve Udruženja Zaboravljeni branitelji okupljenih u rezoluciji koju je udruženje uputilo u Parlament Federacije BiH.

"Zaključci koje je donio Dom naroda Parlementa FBiH vezani za braniteljsku populaciju, istovjetni su ili čak i nešto širi nego što su kolege iz Udruženja Zaboravljeni branitelji definirali u svojoj rezoluciji, mi smo ih sada spojili i tražimo od Parlamenta da zatraži od resornog ministra detalje o onome šta je urađeno", kazao je Marin.

Sedam je braniteljskih zakona u proceduri, oni su, kako kaže Marin, usaglašeni u obje braniteljske komponente i od predstavnika vlasti se traži da budu usvojeni u narednih pet mjeseci. Posebno je precizirana želja da se usvoji zakon koji bi definisao Registar branitelja.

"Istaknuto je pitanje dvokomponentnosti Federalnog ministarstva boraca i invalida jer je to jedini način da bi se transparentno, ravnomjerno i pošteno izvršila raspodjela novca koja pripada braniteljskoj populaciji, pripadnicima HVO-a i pripadnicima Armije", naveo je Marin.

Ističe da samo jedan ili dva bivša pripadnika HVO-a rade u ministarstvu, što je apsolutno nedopustivo.

"Tragom sastanka sa Draganom Čovićem došli smo na današnji sastanak. Ne možemo reći da smo ushićeni jer smo dosta puta prevareni, ali smo zadovoljni. Zahtjevi u rezoluciji su prihvaćeni i rečeno je da ih treba rješavati", kazao je Vlado Marušić iz Udruženja Zaboravljeni branitelji.

Također, Marušić je istakao potrebu uređenja resornog ministarstva u dvije komponente, s dva fonda, jer, tvrdi, imaju pouzdane informacije da od 570 milona kojima raspolaže ministarstvo oko 90 posto ide bošnjačkoj komponenti, a samo 10 do 12 posto hrvatskoj komponenti.

"Pripadnici Armije i mi i dalje zajedno 'guramo' svoje zahtjeve, samo što ćemo malo stabilizirati stanje da se zna šta je čije", kazao je Marušić na kraju, naglasivši da očekuje da i predstavnici druge komponente podrže današnje zahtjeve.

_________________
Spetsnaz, a force for good.


Vrh
   
 
 Naslov: Re: Hrvatski Narodni Sabor - HNS
PostPostano: 13 sij 2019, 23:00 
Offline
Avatar

Pridružen/a: 14 ruj 2009, 16:26
Postovi: 22751
Sta bi od ove udruge politicara?

- mogu li i hoce li se uhvatiti sa problemima?
- jesu li spremni usvojiti europske vrijednosti rada i odgovornosti?

_________________
Sanjam da pripojim RH BiH


Vrh
   
 
 Naslov: Re: Hrvatski Narodni Sabor - HNS
PostPostano: 21 sij 2019, 15:36 
Offline

Pridružen/a: 07 lis 2018, 16:16
Postovi: 338
Covic prilicno izravan u najavi zasjedanja HNSa, nema Vlade bez legitimnog predstavljanja i u Predsjednistvu i u Domu naroda:

https://www.klix.ba/vijesti/bih/covic-v ... /190121080


Vrh
   
 
 Naslov: Re: Hrvatski Narodni Sabor - HNS
PostPostano: 21 sij 2019, 16:55 
Offline
Avatar

Pridružen/a: 30 pro 2010, 15:32
Postovi: 6217
Lokacija: Izvan sebe
ManInBlack je napisao/la:
Sta bi od ove udruge politicara?

- mogu li i hoce li se uhvatiti sa problemima?
- jesu li spremni usvojiti europske vrijednosti rada i odgovornosti?

Oni se hvataju koliko mogu. Bolje i to nego nikako.
Neka za sada ove udruge.

_________________
Da je pravda i demokracija, bila bi Herceg-Bosna a ne Federacija.


Vrh
   
 
 Naslov: Re: Hrvatski Narodni Sabor - HNS
PostPostano: 21 sij 2019, 16:57 
Offline

Pridružen/a: 09 stu 2009, 06:39
Postovi: 746
Živo me zanima kako će cijela ova priča završiti. Valjda je svima jasno da su šanse za nekakav dobrovoljni kompromis s bošnjačkom stranom ravne nuli i da se u Sarajevu natječu tko će s većim gnušanjem odbiti bilo kakvu ponudu koja bi išla u tom smjeru.

Ono što mi nije jasno u Čovićevoj izjavi je ova najava da ćemo u idućih 7-8 dana imati formiran Dom naroda. Što je bilo sa čekanjem presude US-a? Ili će presuda biti za 7-8 dana, pa unaprijed najavljuje ishod? :kava


Vrh
   
 
 Naslov: Re: Hrvatski Narodni Sabor - HNS
PostPostano: 21 sij 2019, 16:58 
Offline

Pridružen/a: 08 pro 2017, 21:27
Postovi: 6274
[youtube][/youtube]
suverenist je napisao/la:
Covic prilicno izravan u najavi zasjedanja HNSa, nema Vlade bez legitimnog predstavljanja i u Predsjednistvu i u Domu naroda:

https://www.klix.ba/vijesti/bih/covic-v ... /190121080

Koliko ce ostati dosljedni tj koliko dugo ce moci podnositi pritisak od stranih hambasada ostaje da vidimo...

_________________
"Sretni robovi su najljuci neprijatelji slobode" !!!


Vrh
   
 
 Naslov: Re: Hrvatski Narodni Sabor - HNS
PostPostano: 22 sij 2019, 15:01 
Offline

Pridružen/a: 07 lis 2018, 16:16
Postovi: 338
Diablo je napisao/la:
[youtube][/youtube]
suverenist je napisao/la:
Covic prilicno izravan u najavi zasjedanja HNSa, nema Vlade bez legitimnog predstavljanja i u Predsjednistvu i u Domu naroda:

https://www.klix.ba/vijesti/bih/covic-v ... /190121080

Koliko ce ostati dosljedni tj koliko dugo ce moci podnositi pritisak od stranih hambasada ostaje da vidimo...


To je pitanje svih pitanja. Srecom, medjunarodnog poretka vise nema, a Doris Pack i slicne spodobe nam mogu samo popusit.


Vrh
   
 
 Naslov: Re: Hrvatski Narodni Sabor - HNS
PostPostano: 26 sij 2019, 15:01 
Offline
Avatar

Pridružen/a: 03 svi 2009, 08:25
Postovi: 43997
Lokacija: Folklorni Jugoslaven, praktični Hrvat
Nema ništa revolucionarno, podebljao sam dijelove koji su donekle jači od uobičajenih floskuletina. Ne znam korist ovih deklaracija, čine se kao popis želja do sljedećeg sijela, bez osvrta na neispunjeno u prethodnim deklaracijama?

Citat:
Integralni tekst Deklaracije VIII. zasjedanja HNS-a BiH

MOSTAR, 26. siječnja (FENA) - Hrvatski narodni sabor BiH jednoglasno je usvojio Deklaraciju VIII. zasjedanja HNS-a BiH, čiji tekst prenosimo u cijelosti:

1. BiH naša domovina – neovisna, cjelovita, stabilna i prosperitetna BiH kao optimalan okvir za ostvarenje hrvatskih nacionalnih interesa

Mi legitimni politički predstavnici hrvatskog naroda u BiH izražavamo svoje jasno, čvrsto i nedvosmisleno opredjeljenje za:

- neovisnu, cjelovitu, stabilnu i prosperitetnu BiH kao optimalan okvir za ostvarivanje hrvatskih nacionalnih interesa i ciljeva u BiH,

- ostvarivanje pune pravne i stvarne konstitutivnosti Hrvata u BiH i njihove jednakopravnosti s Bošnjacima i Srbima,

- izgradnju i jačanje institucija zajedničke nam države i domovine jednakopravnih konstitutivnih naroda i ostalih građana koji se ne izjašnjavaju kao pripadnici jednog od tri konstitutivna naroda,

Svjesni činjenice kako u BiH postoje i sasvim drugačiji pogledi o njenoj budućnosti, upozoravamo na opasnost i pogubnost politika koje:

- negiraju Ustavna i Daytonska načela konstitutivnosti i međusobne jednakopravnosti konstitutivnih naroda (unitarizam),

- relativiziraju i negiraju neovisnost i cjelovitost BiH (separatizam).

Velikim doprinosom našoj borbi za neovisnu, cjelovitu, stabilnu i prosperitetnu BiH u kojoj će hrvatski narod biti konstitutivan i jednakopravan s Bošnjacima i Srbima smatramo Deklaraciju Hrvatskog sabora o položaju hrvatskog naroda u BiH te snažno pozdravljamo donošenje iste.

2. Daytonska BiH – neostvarena država u dubokoj ustavnoj, institucionalnoj i političkoj krizi

Izvorni Washingtonski i Daytonski sporazumi uvažili su i operacionalizirali hrvatsku konstitutivnost u BiH i osigurali relativno visok stupanj ustavne i institucionalne jednakopravnosti Hrvata s Bošnjacima i Srbima. Naknadne izmjene spomenutih sporazuma kroz nametnute ustavne amandmane od strane OHR-a i pogrešnu interpretaciju u značajnoj mjeri su promijenile karakter tih sporazuma te, među ostalim, dovele u pitanje, Ustav i daytonsku BiH, hrvatsku konstitutivnost u BiH, a Hrvate stavile u podređenu i neravnopravnu ustavnu, institucionalnu i političku poziciju u odnosu na Bošnjake i Srbe.

Stoga je trenutno ustavno, institucionalno i političko stanje u potpunosti neprihvatljivo za Hrvate u BiH:

- jer im negira pravo legitimnog političkog predstavljanja, odnosno, ne osigurava im da ih u tijelima vlasti na svim administrativno-političkim razinama koje su državni i entitetski ustavi namijenili legitimnom predstavljanju konstitutivnih naroda predstavljaju njihovi legitimno izabrani politički predstavnici. O tome, među ostalim, svjedoče i činjenice kako je u dva navrata na razini Federacije BiH uspostavljena vlast bez legitimnih hrvatskih predstavnika („Alijansa“ i „Platforma“) te je u tri navrata Hrvatski član Predsjedništva BiH izabran suprotno političkoj i izbornoj volji hrvatskog naroda, odnosno nametnut Hrvatima pravnim, političkim i izbornim nasiljem. Pored toga što je čin ponovnog nametanja hrvatskog člana Predsjedništva BiH nelegitiman i nelegalan te moralno koruptivan čin on je i uvreda hrvatskom nacionalnom i političkom dostojanstvu te simbol hrvatskog obespravljivanja i dekonstituiranja,

- jer im negira pravo da slobodno raspolažu rezultatima svoga rada nepravednim prelijevanjem financijskih sredstava koja stvaraju ljudi i poduzeća u većinskim hrvatskim općinama i županijama u područja i institucije u kojima Hrvati ne raspolažu instrumentima zaštite i artikulacije svojih nacionalnih interesa,

- jer im negira pravo slobodno raspolagati društvenim, kulturnim i prirodnim resursima na područjima gdje stoljećima žive, preko nepravednih i nametnutih zakona, donesenih preglasavanjem, odnosno političkim i institucionalnim nasiljem,

- jer im uskraćuje i negira,ne samo konstitutivna prava, nego i prava na kulturnu, obrazovnu i medijsku autonomiju čak i u stupnju i obliku kojeg u nacionalnim državama uživaju pripadnici nacionalnih manjina.

- jer ih izlaže nesrazmjernom riziku od politički, ideološki i nacionalno motivirane pravosudne represije, osobito kada je u pitanju braniteljska populacija, obzirom da u represivnom aparatu i najvišim pravosudnim tijelima odlučujuću ulogu imaju predstavnici ostala dva naroda ili Hrvati mahom od njih izabrani,

- jer ih izlaže kontinuiranom, organiziranom i upravljanom političkom, ideološkom i medijskom nasilju koje ima mnoštvo elemenata paraobavještajnog djelovanja, govora mržnje i ratnoga huškanja s ciljem diskreditiranja i ocrnjivanje svih društvenih i političkih aktera koji javno zagovaraju načela konstitutivnosti i međusobne jednakopravnosti konstitutivnih naroda.

- jer sve navedeno, među ostalim razlozima, snažno utječe na proces iseljavanja Hrvata iz BiH i dovodi do vrlo ozbiljnih demografskih problema u okviru hrvatskog nacionalnog korpusa.

3. Europeizacija Daytona – Briselska nadogradnja

Unitaristički i separatistički ciljevi i interesi nespojivi su i izravno suprotstavljeni temeljnim daytonskim načelima i modelima, stoga u njima treba tražiti glavne uzroke nefunkcionalnosti i nestabilnosti daytonske BiH. Rješenja akutnih i kroničnih kriza treba tražiti kroz povratak Daytonu i njegovu temeljnom načelu konstitutivnosti i međusobne jednakopravnosti konstitutivnih naroda.

Kako bi BiH mogla nastaviti i uspješno završiti svoj euroatlanski put, odnosno postati punopravna članica EU i NATO-a nužno je pristupiti takozvanoj briselskoj nadogradnji daytonskoga temelja, odnosno, ustavnim, zakonskim i institucionalnim promjenama na načelima federalizma, decentralizacije, supsidijarnosti i legitimnog političkog predstavljanja, kako je navedeno u rezolucijama Europskoga parlamenta iz 2014. i 2017 godine.

To podrazumijeva novu i racionalniju administrativno-teritorijalnu organizaciju zemlje koja će na jednak način uvažiti sva tri konstitutivna naroda dosljednom operacionalizacijom načela iz preambule daytonskoga ustava o konstitutivnosti naroda.

Svrha tih promjena treba biti:

a) u što većoj mjeri uskladiti ustavne odredbe i zakonske norme s natkrovljujućim načelom Ustava BiH, načelom konstitutivnosti i međusobne jednakopravnosti tri konstitutivna naroda Bošnjaka, Hrvata i Srba,

b) osigurati što veći stupanja individualnih, ljudskih i građanskih prava svakom državljaninu BiH bez obzira na njegovu nacionalnu (ne)pripadnost. U praksi, to bi značili u punom opsegu provesti mjerodavne odluke Ustavnog suda BiH i Europskoga suda za ljudska prava.

Promjene Ustava i izbornog zakona trebaju uvažavati sljedeća načela:

- legitimno političko predstavljanje i međusobna jednakopravnost sva tri konstitutivna naroda na svim administrativno-političkim razinama u BiH u onim tijelima i institucijama koje je Ustav BiH namijenio legitimnom zastupanju konstitutivnih naroda

- osiguranje bez diskriminacije prava pripadnicima nacionalnih manjina i grupe ostalih da biraju i budu birani.

Upravo su Belgija i Bruxelles, kao sjedište EU, primjer i dokaz kako su načela federalizma i konsocijacijske demokracije dio europske pravne i političke stečevine te kako je moguće i poželjno ta načela uskladiti s načelima individualnih, ljudskih i građanskih prava i sloboda, odnosno, primjer i dokaz kako je moguće na daytonskom temelju napraviti briselsku nadogradnju.

HNS BiH će pripremiti novi integrirani Prijedlog izmjena Ustava i Izbornog zakona BiH koji zadovoljava sva gore navedena načela.

4. Euroatlantske integracije

Strateški cilj hrvatskog naroda u BiH je što brže članstvo BiH u EU i NATO-u. Članstvo u EU i NATO-u je najvažniji vanjskopolitički cilj Bosne i Hercegovina kao države i HNS-a BiH kao krovne organizacije hrvatskog naroda u BiH.

Mi, politički predstavnici hrvatskog naroda u BiH smo ponosni na ulogu koju su članovi HNS BiH imali u predvođenju EU puta u Bosni i Hercegovini, uključujući i stupanje na snagu Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju 2015. godine, predaju zahtjeva za članstvo u EU u veljači 2016. i predaju odgovora na Upitnik EU-e u veljači 2018. Posebno pozdravljamo uspostavu mehanizma koordinacije koji omogućuje svim narodima u BiH da na svim razinama vlasti, od županija do države, kroz usuglašen glas jasno i glasno iskažu svoju potporu pristupanju BiH EU i imaju jednakopravnu poziciju tijekom pregovora.

HNS BiH se čvrsto zalaže za što bržu provedbu svih nužnih reformi na putu prema EU i NATO-u, uključujući što skorije zatvaranje Ureda visokog predstavnika (OHR) kao jednog od preduvjeta za punopravno članstvo BiH u EU, te kako bi se osigurao puni suverenitet BiH kao nezavisne, cjelovite, stabilne i prosperitetne države čije institucije su sposobne preuzeti odgovornost za državu i njezin suverenitet.

Pozdravljamo ulogu i doprinos članova HNS BiH za aktivaciju MAP-a koje je BiH dobila u prosincu 2018. godine.

Za ubrzanje našeg europskog puta i očuvanje konstitutivnosti i jednakopravnosti Hrvatskog naroda u BiH posebno ističemo doprinos dužnosnika Republike Hrvatske kao i hrvatskih zastupnika u Europskom parlamentu.

5. Zaštita digniteta Domovinskog rata

Hrvatsko vijeće obrane vodilo je pravedan i legitiman, obrambeni, a ne osvajački rat u kojem je branilo teritorij na kojem živi hrvatski narod unutar međunarodno priznatih granica Bosne i Hercegovine.

Temeljne vrijednosti Domovinskog rata su sloboda, vladavina prava, mirotvorstvo s nacionalnom ravnopravnošću i poštovanje prava čovjeka. U skladu s temeljnim načelima pravednosti i građanske solidarnosti, u okviru materijalnih mogućnosti osigurati svim hrvatskim braniteljima, obiteljima poginulih i stradalnicima Domovinskog rata, punu zaštitu, dostojanstvo i skrb.

Radi dostojanstva Domovinskog rata pravosuđe u Bosni i Hercegovini dužno je procesuirati sve slučajeve pojedinačnih ratnih zločina i svih drugih zločina počinjenih u ratu, strogo primjenjujući načela individualne odgovornosti i krivnje. Odlučno se suprotstaviti selektivnim i tendencioznim optužnicama po zapovjednoj odgovornosti prema zapovjednicima Hrvatskog vijeća obrane. Na taj način čuvamo moralni dignitet hrvatskoga naroda štitimo čast, ugled i dostojanstvo svih branitelja i građana koji su sudjelovali u obrani Bosne i Hercegovine.

Odbacujemo kvalifikacije Međunarodnog kaznenog suda za bivšu Jugoslaviju o udruženom zločinačkom pothvatu koje se neutemeljeno i nepravedno pripisuju Republici Hrvatskoj, Hrvatskoj Republici Herceg Bosni i Hrvatskom vijeću obrane. Takva zlonamjerna kvalifikacija se, na žalost, koristi za pokušaj ostvarenja ratnih ciljeva jedne od strana u ratu u Bosni i Hercegovini i eliminiranja hrvatskog naroda kao političkog subjekta u Bosni i Hercegovini. Međunarodni kazneni sud za bivšu Jugoslaviju nije bio pozvan u predmetu „Prlić i drugi", niti je on uopće pozvan, kako je i sam presudio 2007. godine, da odlučuje o pitanjima državne odgovornosti, jer je njegova nadležnost kaznena i proteže se samo na pojedince.

Hrvatska zajednica Herceg Bosna, Hrvatska Republika Herceg Bosna i Hrvatsko vijeće obrane odlučujuće su doprinijeli očuvanju i obrani Bosne i Hercegovine.

Pozivamo građane, državne i društvene institucije, udruge i medije, da na navedenim načelima štite temeljne vrijednosti i dostojanstvo Domovinskog rata, kao zalog naše narodne ravnopravnosti i civilizacijske budućnosti Bosne i Hercegovine.

6. Politička stabilnost i vladavina prava – temelj gospodarskog razvoja i demografske obnove

Politička stabilnost je temelj za vladavinu prava, gospodarski rast, demografsku obnovu i opći napredak BiH kao države i Hrvata kao konstitutivnog naroda u BiH. Za postizanje političke stabilnosti nužno je da su sva tri konstitutivna naroda uistinu konstitutivna i jednakopravna na cijelom teritoriju BiH, poštivanje Ustava BiH i vladavine prava, kao i odustajanje političkih opcija od protuustavnih, antidaytonskih i potencijalno pogubnih politika separatizma i unitarizma.

S obzirom da veliku prepreku razvoju Bosne i Hercegovine, uspostavi konkurentnijeg gospodarstva i socijalne pravde, te dolasku stranih investicija, predstavlja pravna nesigurnost i korupcija, nužno je čim prije postići najširi politički i društveni konsenzus te osigurati političku klimu i institucionalni kapacitet za učinkovitu borbu protiv korupcije.

Bez razvoja gospodarstva nije moguć demografski oporavak i zadržavanje mladih i stručnih kadrova, a temeljni preduvjet dugoročnog gospodarskog rasta i razvoja je politička stabilnost. Stoga smo opredijeljeni za:

- kreiranje stabilnog političkog okruženja koje će osigurati investicije iz zemlje i inozemstva s ciljem gospodarskog rasta i veće zaposlenosti,

- korištenje europskih fondova za stavljanje u funkciju svih ljudskih kapaciteta koji će doprinijeti gospodarskom razvoju i socijalnom blagostanju,

- intenzivni razvoj kvalitetnog obrazovanja, malog i srednjeg poduzetništva i turizma s ciljem zadržavanja mladih u BiH i njihovom punom integracijom u gospodarski sustav.

Kvalitetno obrazovanje sukladno najvišim svjetskim standardima, te institucionalno očuvanje i razvoj kulturnog identiteta, osim toga što predstavljaju iznimno značajne elemente dugoročne opstojnosti i vitalnosti, imaju i potencijal biti glavno sredstvo svekolikog društvenog razvoja hrvatskog naroda u BiH. Stoga će HNS BiH u svome budućem radu posebnu pažnju posvećivati stanju u područjima obrazovanja, znanosti, kulture i medija s krajnjim ciljevima:

- stvaranja jedinstvenog hrvatskoga obrazovnog sustava u Bosni i Hercegovini, koji bi uključivao predškolski odgoj, osnovno i srednje obrazovanje te visoko obrazovanje,

- poticanja razvoja Sveučilišta u Mostaru, njegovog partnerstva sa stranim sveučilištima i opći razvoj kvalitete i izvrsnosti znanstvenog istraživanja i visokog obrazovanja na hrvatskom jeziku,

- daljnje jačanje zdravstvenog sustava, uključujući razvoj Sveučilišne kliničke bolnice Mostar,

- daljnje jačanje Hrvatske akademije za znanost i umjetnost u BiH,

- institucionalno jačanje Hrvatskog narodnog kazališta u Mostaru kao temeljne kulturne institucije Hrvata u BiH i drugih institucija kulture od značaja za hrvatski narod u BiH

- osnivanje Javnog RTV servisa koji program emitira na hrvatskom jeziku i s programskim sadržajima koji objektivno i afirmativno konotiraju i reproduciraju društveni, nacionalni i kulturni identitet Hrvata u BiH te ga u njegovim specifičnostima čine prisutnim, vidljivim i prepoznatljivim u bosanskohercegovačkom pluralnom javnom i medijskom prostoru te podrška organiziranju svih medija na hrvatskom jeziku u svojevrsni mediapool.

HNS BiH će u suradnji s hrvatskim udrugama i organizacijama u inozemstvu ući u proces formiranja tijela koje će okupiti sve predstavnike Hrvata iz BiH u dijaspori i služiti gospodarskom razvoju hrvatskih krajeva u BiH i povratku Hrvata iz dijaspore.

Zajednički cilj svih navedenih mjera i aktivnosti je podizanje kvalitete života i rada u BiH, usporavanje i zaustavljanje procesa iseljavanja te demografska obnova hrvatskoga naroda.

7. HNS BiH – glavne smjernice djelovanja

Primarna svrha HNS BiH je okupljanje i koordinirano zajedničko djelovanje svih političkih subjekata u BiH s hrvatskim predznakom, a s ciljem postizanje pune konstitutivnosti i jednakopravnosti hrvatskog naroda u BiH s druga dva konstitutivna naroda.

Stoga, ali i s ciljem slanja jasne poruke svim Hrvatima u BiH, drugim konstitutivnim narodima u BiH i svim građanima, Republici Hrvatskoj, Washingtonu i Bruxellesu te svekolikoj međunarodnoj zajednici da su Hrvati ujedinjeni u borbi za svoja nacionalna, ustavna, politička i druga prava, sve odluke koje se tiču mogućih ustavnih promjena i izmjena Izbornog zakona BiH te uspostave vlasti na svim razinama bit će donijete ili potvrđene u okviru odgovarajućih tijela HNS BiH. Kroz takav oblik zajedništva, HNS BiH će nastojati pokazati što veći stupanj političke odgovornosti prema hrvatskom narodu, ali i ostalim konstitutivnim narodima i građanima te državi BiH koja je po Ustavu BiH zajednica konstitutivnih i međusobno jednakopravnih naroda te ravnopravnih građana.

Istovremeno ćemo sustavno i ustrajno nastaviti poduzimati aktivnosti usmjerene prema jačanju uloge i pozicije te ugleda, utjecaja i značaja HNS BiH i svih njegovih tijela: Predsjedništva, Glavnoga vijeća, Savjeta i Tajništva.

U tu svrhu, buduća djelovanja svih političkih subjekata uključenih u HNS BiH, kao i HNS-a BiH u cjelini, treba u što je moguće većoj mjeri usklađivati sa slijedećim načelima i smjernicama:

- nacionalni interesi i opće dobro moraju biti ispred i iznad osobnih i stranačkih interesa,

- stranke moraju biti okvir i sredstvo političke borbe za opće dobro, nacionalne,društvene i državne interese,

- temeljni kriterij kod kadroviranja moraju,iznad svega,biti načela izvrsnosti i učinkovitosti.

Svjesni ozbiljnosti i zahtjevnosti ukupne ustavno-pravne i političke te društvene, kulturne, gospodarske i demografske pozicije i situacije u kojoj se hrvatski narod trenutno nalazi područja i teme na koja ćemo usmjeravati posebnu pažnju i aktivnosti su:

- izmjene Ustava u skladu s načelima ove Deklaracije

- izmjene Izbornog zakona BiH čija reforma je prvi prioritet i nužan preduvjet za uspostavu vlasti nakon provedenih izbora u listopadu 2018. godine,

- implementiranje odluke Ustavnoga suda BiH koja se odnosi na Grad Mostar,

- podrška postojećim i pokretanje novih javnih medija na hrvatskom jeziku, uključujući i Javni RTV servis,

- daljnja internacionalizacija hrvatskoga pitanja u BiH, uključujući i institucionalno povezivanje s RH i Hrvatima u svijetu,


- nastavak programskog povezivanja i osnaživanja obrazovnih, znanstvenih i kulturnih institucija,

- reforma poreznog sustava s ciljem pravednijeg prikupljanja i raspodjele javnih prihoda i jačanje gospodarske pozicije,

- problem iseljavanja i demografske obnove kao problem koji je odraz svih prethodno navedenih problema,

- zaštita života od začeća do prirodne smrti i svekoliki razvoj i napredak hrvatskog naroda u Bosni Hercegovini

- zalagati se za institucionalno jednak tretman prema Crkvama i vjerskim zajednicama u BiH kao sekularnoj državi

- političko, institucionalno, kadrovsko i financijsko jačanje HNS BiH i njegovih tijela,

- po uzoru na tijela jezičnih zajednica u Belgiji koja uz političku autonomiju također osiguravaju cjelovitu i učinkovitu obrazovnu, medijsku i kulturnu autonomiju, pretvaranje HNS BiH u svehrvatsku krovnu organizaciju u BiH koja uz legitimne političke predstavnike okuplja i sve vodeće društvene, gospodarske, obrazovne, kulturne, sportske, vjerske i ostale predstavnike Hrvata u BiH kroz Savjet HNS BiH te uključivanje HNS BiH kao nositelja neteritorijalne autonomije Hrvata u BiH u ustavno-pravni poredak BiH.

Mi, legitimni predstavnici hrvatske političke volje u Bosni i Hercegovini, ovu Deklaraciju usvajamo kao čvrstu obvezu nama i snažnu poruku svim našim društvenim i političkim partnerima s kojima dijelimo odgovornost za stabilnost i prosperitet naše zajedničke domovine Bosne i Hercegovine.

_________________
sklon'se bona Zineta sa penđera, vidiš da te vlasi oćima kurišu
slika


Vrh
   
 
 Naslov: Re: Hrvatski Narodni Sabor - HNS
PostPostano: 26 sij 2019, 15:14 
Offline
Avatar

Pridružen/a: 14 ruj 2009, 16:26
Postovi: 22751
@MoS

Vidim ovdje neke crtice (Belgija) koje smo davno ovdje na forumu predlagali, samo se pitam zasto je trebalo gotovo 10 godina da se o tome pocne pricati u HNS ???

Citat:
- podrška postojećim i pokretanje novih javnih medija na hrvatskom jeziku, uključujući i Javni RTV servis


Samo da ne bude podrska kao ona medijima u TK od strane hdzovaca: Luzanskog, Marinovica, Banovica, Divkovica, Sabranovica, .., nabrojane DORH treba ispitati o tome sto se desili sa sredstvima uplacenim za medije na HR jeziku u TK, itd.

_________________
Sanjam da pripojim RH BiH


Vrh
   
 
 Naslov: Re: Hrvatski Narodni Sabor - HNS
PostPostano: 26 sij 2019, 15:15 
Online

Pridružen/a: 17 lip 2009, 20:01
Postovi: 13387
Lokacija: ZG
Poznavajuci dosadasnji Covicev i HNS-ov “terenski rad” - od svega ovoga u praksi ce biti jedno veliko nista.

_________________
Muslimane ko je kleo, nije dangubio.


Vrh
   
 
 Naslov: Re: Hrvatski Narodni Sabor - HNS
PostPostano: 26 sij 2019, 15:16 
Offline

Pridružen/a: 13 stu 2013, 16:10
Postovi: 3044
Ministry of Sound je napisao/la:
Nema ništa revolucionarno, podebljao sam dijelove koji su donekle jači od uobičajenih floskuletina. Ne znam korist ovih deklaracija, čine se kao popis želja do sljedećeg sijela, bez osvrta na neispunjeno u prethodnim deklaracijama?

Citat:
Integralni tekst Deklaracije VIII. zasjedanja HNS-a BiH

MOSTAR, 26. siječnja (FENA) - Hrvatski narodni sabor BiH jednoglasno je usvojio Deklaraciju VIII. zasjedanja HNS-a BiH, čiji tekst prenosimo u cijelosti:

1. BiH naša domovina – neovisna, cjelovita, stabilna i prosperitetna BiH kao optimalan okvir za ostvarenje hrvatskih nacionalnih interesa

Mi legitimni politički predstavnici hrvatskog naroda u BiH izražavamo svoje jasno, čvrsto i nedvosmisleno opredjeljenje za:

- neovisnu, cjelovitu, stabilnu i prosperitetnu BiH kao optimalan okvir za ostvarivanje hrvatskih nacionalnih interesa i ciljeva u BiH,

- ostvarivanje pune pravne i stvarne konstitutivnosti Hrvata u BiH i njihove jednakopravnosti s Bošnjacima i Srbima,

- izgradnju i jačanje institucija zajedničke nam države i domovine jednakopravnih konstitutivnih naroda i ostalih građana koji se ne izjašnjavaju kao pripadnici jednog od tri konstitutivna naroda,

Svjesni činjenice kako u BiH postoje i sasvim drugačiji pogledi o njenoj budućnosti, upozoravamo na opasnost i pogubnost politika koje:

- negiraju Ustavna i Daytonska načela konstitutivnosti i međusobne jednakopravnosti konstitutivnih naroda (unitarizam),

- relativiziraju i negiraju neovisnost i cjelovitost BiH (separatizam).

Velikim doprinosom našoj borbi za neovisnu, cjelovitu, stabilnu i prosperitetnu BiH u kojoj će hrvatski narod biti konstitutivan i jednakopravan s Bošnjacima i Srbima smatramo Deklaraciju Hrvatskog sabora o položaju hrvatskog naroda u BiH te snažno pozdravljamo donošenje iste.

2. Daytonska BiH – neostvarena država u dubokoj ustavnoj, institucionalnoj i političkoj krizi

Izvorni Washingtonski i Daytonski sporazumi uvažili su i operacionalizirali hrvatsku konstitutivnost u BiH i osigurali relativno visok stupanj ustavne i institucionalne jednakopravnosti Hrvata s Bošnjacima i Srbima. Naknadne izmjene spomenutih sporazuma kroz nametnute ustavne amandmane od strane OHR-a i pogrešnu interpretaciju u značajnoj mjeri su promijenile karakter tih sporazuma te, među ostalim, dovele u pitanje, Ustav i daytonsku BiH, hrvatsku konstitutivnost u BiH, a Hrvate stavile u podređenu i neravnopravnu ustavnu, institucionalnu i političku poziciju u odnosu na Bošnjake i Srbe.

Stoga je trenutno ustavno, institucionalno i političko stanje u potpunosti neprihvatljivo za Hrvate u BiH:

- jer im negira pravo legitimnog političkog predstavljanja, odnosno, ne osigurava im da ih u tijelima vlasti na svim administrativno-političkim razinama koje su državni i entitetski ustavi namijenili legitimnom predstavljanju konstitutivnih naroda predstavljaju njihovi legitimno izabrani politički predstavnici. O tome, među ostalim, svjedoče i činjenice kako je u dva navrata na razini Federacije BiH uspostavljena vlast bez legitimnih hrvatskih predstavnika („Alijansa“ i „Platforma“) te je u tri navrata Hrvatski član Predsjedništva BiH izabran suprotno političkoj i izbornoj volji hrvatskog naroda, odnosno nametnut Hrvatima pravnim, političkim i izbornim nasiljem. Pored toga što je čin ponovnog nametanja hrvatskog člana Predsjedništva BiH nelegitiman i nelegalan te moralno koruptivan čin on je i uvreda hrvatskom nacionalnom i političkom dostojanstvu te simbol hrvatskog obespravljivanja i dekonstituiranja,

- jer im negira pravo da slobodno raspolažu rezultatima svoga rada nepravednim prelijevanjem financijskih sredstava koja stvaraju ljudi i poduzeća u većinskim hrvatskim općinama i županijama u područja i institucije u kojima Hrvati ne raspolažu instrumentima zaštite i artikulacije svojih nacionalnih interesa,

- jer im negira pravo slobodno raspolagati društvenim, kulturnim i prirodnim resursima na područjima gdje stoljećima žive, preko nepravednih i nametnutih zakona, donesenih preglasavanjem, odnosno političkim i institucionalnim nasiljem,

- jer im uskraćuje i negira,ne samo konstitutivna prava, nego i prava na kulturnu, obrazovnu i medijsku autonomiju čak i u stupnju i obliku kojeg u nacionalnim državama uživaju pripadnici nacionalnih manjina.

- jer ih izlaže nesrazmjernom riziku od politički, ideološki i nacionalno motivirane pravosudne represije, osobito kada je u pitanju braniteljska populacija, obzirom da u represivnom aparatu i najvišim pravosudnim tijelima odlučujuću ulogu imaju predstavnici ostala dva naroda ili Hrvati mahom od njih izabrani,

- jer ih izlaže kontinuiranom, organiziranom i upravljanom političkom, ideološkom i medijskom nasilju koje ima mnoštvo elemenata paraobavještajnog djelovanja, govora mržnje i ratnoga huškanja s ciljem diskreditiranja i ocrnjivanje svih društvenih i političkih aktera koji javno zagovaraju načela konstitutivnosti i međusobne jednakopravnosti konstitutivnih naroda.

- jer sve navedeno, među ostalim razlozima, snažno utječe na proces iseljavanja Hrvata iz BiH i dovodi do vrlo ozbiljnih demografskih problema u okviru hrvatskog nacionalnog korpusa.

3. Europeizacija Daytona – Briselska nadogradnja

Unitaristički i separatistički ciljevi i interesi nespojivi su i izravno suprotstavljeni temeljnim daytonskim načelima i modelima, stoga u njima treba tražiti glavne uzroke nefunkcionalnosti i nestabilnosti daytonske BiH. Rješenja akutnih i kroničnih kriza treba tražiti kroz povratak Daytonu i njegovu temeljnom načelu konstitutivnosti i međusobne jednakopravnosti konstitutivnih naroda.

Kako bi BiH mogla nastaviti i uspješno završiti svoj euroatlanski put, odnosno postati punopravna članica EU i NATO-a nužno je pristupiti takozvanoj briselskoj nadogradnji daytonskoga temelja, odnosno, ustavnim, zakonskim i institucionalnim promjenama na načelima federalizma, decentralizacije, supsidijarnosti i legitimnog političkog predstavljanja, kako je navedeno u rezolucijama Europskoga parlamenta iz 2014. i 2017 godine.

To podrazumijeva novu i racionalniju administrativno-teritorijalnu organizaciju zemlje koja će na jednak način uvažiti sva tri konstitutivna naroda dosljednom operacionalizacijom načela iz preambule daytonskoga ustava o konstitutivnosti naroda.

Svrha tih promjena treba biti:

a) u što većoj mjeri uskladiti ustavne odredbe i zakonske norme s natkrovljujućim načelom Ustava BiH, načelom konstitutivnosti i međusobne jednakopravnosti tri konstitutivna naroda Bošnjaka, Hrvata i Srba,

b) osigurati što veći stupanja individualnih, ljudskih i građanskih prava svakom državljaninu BiH bez obzira na njegovu nacionalnu (ne)pripadnost. U praksi, to bi značili u punom opsegu provesti mjerodavne odluke Ustavnog suda BiH i Europskoga suda za ljudska prava.

Promjene Ustava i izbornog zakona trebaju uvažavati sljedeća načela:

- legitimno političko predstavljanje i međusobna jednakopravnost sva tri konstitutivna naroda na svim administrativno-političkim razinama u BiH u onim tijelima i institucijama koje je Ustav BiH namijenio legitimnom zastupanju konstitutivnih naroda

- osiguranje bez diskriminacije prava pripadnicima nacionalnih manjina i grupe ostalih da biraju i budu birani.

Upravo su Belgija i Bruxelles, kao sjedište EU, primjer i dokaz kako su načela federalizma i konsocijacijske demokracije dio europske pravne i političke stečevine te kako je moguće i poželjno ta načela uskladiti s načelima individualnih, ljudskih i građanskih prava i sloboda, odnosno, primjer i dokaz kako je moguće na daytonskom temelju napraviti briselsku nadogradnju.

HNS BiH će pripremiti novi integrirani Prijedlog izmjena Ustava i Izbornog zakona BiH koji zadovoljava sva gore navedena načela.

4. Euroatlantske integracije

Strateški cilj hrvatskog naroda u BiH je što brže članstvo BiH u EU i NATO-u. Članstvo u EU i NATO-u je najvažniji vanjskopolitički cilj Bosne i Hercegovina kao države i HNS-a BiH kao krovne organizacije hrvatskog naroda u BiH.

Mi, politički predstavnici hrvatskog naroda u BiH smo ponosni na ulogu koju su članovi HNS BiH imali u predvođenju EU puta u Bosni i Hercegovini, uključujući i stupanje na snagu Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju 2015. godine, predaju zahtjeva za članstvo u EU u veljači 2016. i predaju odgovora na Upitnik EU-e u veljači 2018. Posebno pozdravljamo uspostavu mehanizma koordinacije koji omogućuje svim narodima u BiH da na svim razinama vlasti, od županija do države, kroz usuglašen glas jasno i glasno iskažu svoju potporu pristupanju BiH EU i imaju jednakopravnu poziciju tijekom pregovora.

HNS BiH se čvrsto zalaže za što bržu provedbu svih nužnih reformi na putu prema EU i NATO-u, uključujući što skorije zatvaranje Ureda visokog predstavnika (OHR) kao jednog od preduvjeta za punopravno članstvo BiH u EU, te kako bi se osigurao puni suverenitet BiH kao nezavisne, cjelovite, stabilne i prosperitetne države čije institucije su sposobne preuzeti odgovornost za državu i njezin suverenitet.

Pozdravljamo ulogu i doprinos članova HNS BiH za aktivaciju MAP-a koje je BiH dobila u prosincu 2018. godine.

Za ubrzanje našeg europskog puta i očuvanje konstitutivnosti i jednakopravnosti Hrvatskog naroda u BiH posebno ističemo doprinos dužnosnika Republike Hrvatske kao i hrvatskih zastupnika u Europskom parlamentu.

5. Zaštita digniteta Domovinskog rata

Hrvatsko vijeće obrane vodilo je pravedan i legitiman, obrambeni, a ne osvajački rat u kojem je branilo teritorij na kojem živi hrvatski narod unutar međunarodno priznatih granica Bosne i Hercegovine.

Temeljne vrijednosti Domovinskog rata su sloboda, vladavina prava, mirotvorstvo s nacionalnom ravnopravnošću i poštovanje prava čovjeka. U skladu s temeljnim načelima pravednosti i građanske solidarnosti, u okviru materijalnih mogućnosti osigurati svim hrvatskim braniteljima, obiteljima poginulih i stradalnicima Domovinskog rata, punu zaštitu, dostojanstvo i skrb.

Radi dostojanstva Domovinskog rata pravosuđe u Bosni i Hercegovini dužno je procesuirati sve slučajeve pojedinačnih ratnih zločina i svih drugih zločina počinjenih u ratu, strogo primjenjujući načela individualne odgovornosti i krivnje. Odlučno se suprotstaviti selektivnim i tendencioznim optužnicama po zapovjednoj odgovornosti prema zapovjednicima Hrvatskog vijeća obrane. Na taj način čuvamo moralni dignitet hrvatskoga naroda štitimo čast, ugled i dostojanstvo svih branitelja i građana koji su sudjelovali u obrani Bosne i Hercegovine.

Odbacujemo kvalifikacije Međunarodnog kaznenog suda za bivšu Jugoslaviju o udruženom zločinačkom pothvatu koje se neutemeljeno i nepravedno pripisuju Republici Hrvatskoj, Hrvatskoj Republici Herceg Bosni i Hrvatskom vijeću obrane. Takva zlonamjerna kvalifikacija se, na žalost, koristi za pokušaj ostvarenja ratnih ciljeva jedne od strana u ratu u Bosni i Hercegovini i eliminiranja hrvatskog naroda kao političkog subjekta u Bosni i Hercegovini. Međunarodni kazneni sud za bivšu Jugoslaviju nije bio pozvan u predmetu „Prlić i drugi", niti je on uopće pozvan, kako je i sam presudio 2007. godine, da odlučuje o pitanjima državne odgovornosti, jer je njegova nadležnost kaznena i proteže se samo na pojedince.

Hrvatska zajednica Herceg Bosna, Hrvatska Republika Herceg Bosna i Hrvatsko vijeće obrane odlučujuće su doprinijeli očuvanju i obrani Bosne i Hercegovine.

Pozivamo građane, državne i društvene institucije, udruge i medije, da na navedenim načelima štite temeljne vrijednosti i dostojanstvo Domovinskog rata, kao zalog naše narodne ravnopravnosti i civilizacijske budućnosti Bosne i Hercegovine.

6. Politička stabilnost i vladavina prava – temelj gospodarskog razvoja i demografske obnove

Politička stabilnost je temelj za vladavinu prava, gospodarski rast, demografsku obnovu i opći napredak BiH kao države i Hrvata kao konstitutivnog naroda u BiH. Za postizanje političke stabilnosti nužno je da su sva tri konstitutivna naroda uistinu konstitutivna i jednakopravna na cijelom teritoriju BiH, poštivanje Ustava BiH i vladavine prava, kao i odustajanje političkih opcija od protuustavnih, antidaytonskih i potencijalno pogubnih politika separatizma i unitarizma.

S obzirom da veliku prepreku razvoju Bosne i Hercegovine, uspostavi konkurentnijeg gospodarstva i socijalne pravde, te dolasku stranih investicija, predstavlja pravna nesigurnost i korupcija, nužno je čim prije postići najširi politički i društveni konsenzus te osigurati političku klimu i institucionalni kapacitet za učinkovitu borbu protiv korupcije.

Bez razvoja gospodarstva nije moguć demografski oporavak i zadržavanje mladih i stručnih kadrova, a temeljni preduvjet dugoročnog gospodarskog rasta i razvoja je politička stabilnost. Stoga smo opredijeljeni za:

- kreiranje stabilnog političkog okruženja koje će osigurati investicije iz zemlje i inozemstva s ciljem gospodarskog rasta i veće zaposlenosti,

- korištenje europskih fondova za stavljanje u funkciju svih ljudskih kapaciteta koji će doprinijeti gospodarskom razvoju i socijalnom blagostanju,

- intenzivni razvoj kvalitetnog obrazovanja, malog i srednjeg poduzetništva i turizma s ciljem zadržavanja mladih u BiH i njihovom punom integracijom u gospodarski sustav.

Kvalitetno obrazovanje sukladno najvišim svjetskim standardima, te institucionalno očuvanje i razvoj kulturnog identiteta, osim toga što predstavljaju iznimno značajne elemente dugoročne opstojnosti i vitalnosti, imaju i potencijal biti glavno sredstvo svekolikog društvenog razvoja hrvatskog naroda u BiH. Stoga će HNS BiH u svome budućem radu posebnu pažnju posvećivati stanju u područjima obrazovanja, znanosti, kulture i medija s krajnjim ciljevima:

- stvaranja jedinstvenog hrvatskoga obrazovnog sustava u Bosni i Hercegovini, koji bi uključivao predškolski odgoj, osnovno i srednje obrazovanje te visoko obrazovanje,

- poticanja razvoja Sveučilišta u Mostaru, njegovog partnerstva sa stranim sveučilištima i opći razvoj kvalitete i izvrsnosti znanstvenog istraživanja i visokog obrazovanja na hrvatskom jeziku,

- daljnje jačanje zdravstvenog sustava, uključujući razvoj Sveučilišne kliničke bolnice Mostar,

- daljnje jačanje Hrvatske akademije za znanost i umjetnost u BiH,

- institucionalno jačanje Hrvatskog narodnog kazališta u Mostaru kao temeljne kulturne institucije Hrvata u BiH i drugih institucija kulture od značaja za hrvatski narod u BiH

- osnivanje Javnog RTV servisa koji program emitira na hrvatskom jeziku i s programskim sadržajima koji objektivno i afirmativno konotiraju i reproduciraju društveni, nacionalni i kulturni identitet Hrvata u BiH te ga u njegovim specifičnostima čine prisutnim, vidljivim i prepoznatljivim u bosanskohercegovačkom pluralnom javnom i medijskom prostoru te podrška organiziranju svih medija na hrvatskom jeziku u svojevrsni mediapool.

HNS BiH će u suradnji s hrvatskim udrugama i organizacijama u inozemstvu ući u proces formiranja tijela koje će okupiti sve predstavnike Hrvata iz BiH u dijaspori i služiti gospodarskom razvoju hrvatskih krajeva u BiH i povratku Hrvata iz dijaspore.

Zajednički cilj svih navedenih mjera i aktivnosti je podizanje kvalitete života i rada u BiH, usporavanje i zaustavljanje procesa iseljavanja te demografska obnova hrvatskoga naroda.

7. HNS BiH – glavne smjernice djelovanja

Primarna svrha HNS BiH je okupljanje i koordinirano zajedničko djelovanje svih političkih subjekata u BiH s hrvatskim predznakom, a s ciljem postizanje pune konstitutivnosti i jednakopravnosti hrvatskog naroda u BiH s druga dva konstitutivna naroda.

Stoga, ali i s ciljem slanja jasne poruke svim Hrvatima u BiH, drugim konstitutivnim narodima u BiH i svim građanima, Republici Hrvatskoj, Washingtonu i Bruxellesu te svekolikoj međunarodnoj zajednici da su Hrvati ujedinjeni u borbi za svoja nacionalna, ustavna, politička i druga prava, sve odluke koje se tiču mogućih ustavnih promjena i izmjena Izbornog zakona BiH te uspostave vlasti na svim razinama bit će donijete ili potvrđene u okviru odgovarajućih tijela HNS BiH. Kroz takav oblik zajedništva, HNS BiH će nastojati pokazati što veći stupanj političke odgovornosti prema hrvatskom narodu, ali i ostalim konstitutivnim narodima i građanima te državi BiH koja je po Ustavu BiH zajednica konstitutivnih i međusobno jednakopravnih naroda te ravnopravnih građana.

Istovremeno ćemo sustavno i ustrajno nastaviti poduzimati aktivnosti usmjerene prema jačanju uloge i pozicije te ugleda, utjecaja i značaja HNS BiH i svih njegovih tijela: Predsjedništva, Glavnoga vijeća, Savjeta i Tajništva.

U tu svrhu, buduća djelovanja svih političkih subjekata uključenih u HNS BiH, kao i HNS-a BiH u cjelini, treba u što je moguće većoj mjeri usklađivati sa slijedećim načelima i smjernicama:

- nacionalni interesi i opće dobro moraju biti ispred i iznad osobnih i stranačkih interesa,

- stranke moraju biti okvir i sredstvo političke borbe za opće dobro, nacionalne,društvene i državne interese,

- temeljni kriterij kod kadroviranja moraju,iznad svega,biti načela izvrsnosti i učinkovitosti.

Svjesni ozbiljnosti i zahtjevnosti ukupne ustavno-pravne i političke te društvene, kulturne, gospodarske i demografske pozicije i situacije u kojoj se hrvatski narod trenutno nalazi područja i teme na koja ćemo usmjeravati posebnu pažnju i aktivnosti su:

- izmjene Ustava u skladu s načelima ove Deklaracije

- izmjene Izbornog zakona BiH čija reforma je prvi prioritet i nužan preduvjet za uspostavu vlasti nakon provedenih izbora u listopadu 2018. godine,

- implementiranje odluke Ustavnoga suda BiH koja se odnosi na Grad Mostar,

- podrška postojećim i pokretanje novih javnih medija na hrvatskom jeziku, uključujući i Javni RTV servis,

- daljnja internacionalizacija hrvatskoga pitanja u BiH, uključujući i institucionalno povezivanje s RH i Hrvatima u svijetu,


- nastavak programskog povezivanja i osnaživanja obrazovnih, znanstvenih i kulturnih institucija,

- reforma poreznog sustava s ciljem pravednijeg prikupljanja i raspodjele javnih prihoda i jačanje gospodarske pozicije,

- problem iseljavanja i demografske obnove kao problem koji je odraz svih prethodno navedenih problema,

- zaštita života od začeća do prirodne smrti i svekoliki razvoj i napredak hrvatskog naroda u Bosni Hercegovini

- zalagati se za institucionalno jednak tretman prema Crkvama i vjerskim zajednicama u BiH kao sekularnoj državi

- političko, institucionalno, kadrovsko i financijsko jačanje HNS BiH i njegovih tijela,

- po uzoru na tijela jezičnih zajednica u Belgiji koja uz političku autonomiju također osiguravaju cjelovitu i učinkovitu obrazovnu, medijsku i kulturnu autonomiju, pretvaranje HNS BiH u svehrvatsku krovnu organizaciju u BiH koja uz legitimne političke predstavnike okuplja i sve vodeće društvene, gospodarske, obrazovne, kulturne, sportske, vjerske i ostale predstavnike Hrvata u BiH kroz Savjet HNS BiH te uključivanje HNS BiH kao nositelja neteritorijalne autonomije Hrvata u BiH u ustavno-pravni poredak BiH.

Mi, legitimni predstavnici hrvatske političke volje u Bosni i Hercegovini, ovu Deklaraciju usvajamo kao čvrstu obvezu nama i snažnu poruku svim našim društvenim i političkim partnerima s kojima dijelimo odgovornost za stabilnost i prosperitet naše zajedničke domovine Bosne i Hercegovine.

Nova i racionalnije teritorijalna organizacija zemlje?Ovi gori od Bakira za RS.I ovo je protiv Dejtona.Mozete teritorijalno reorganizovati federaciju BiH ako se dogovorite sa Bosnjama.Mogli ste imati podršku Srba za treći,sa ovim ostajete sami.


Vrh
   
 
 Naslov: Re: Hrvatski Narodni Sabor - HNS
PostPostano: 26 sij 2019, 15:17 
Online

Pridružen/a: 17 lip 2009, 20:01
Postovi: 13387
Lokacija: ZG
Deklaracije ovog tipa imaju samo zadacu da daju privid da se nesto zaista kao radi. Realna vrijednost ovog trla baba lan deklariranja je slim to none.

_________________
Muslimane ko je kleo, nije dangubio.


Vrh
   
 
 Naslov: Re: Hrvatski Narodni Sabor - HNS
PostPostano: 26 sij 2019, 15:27 
Offline
Avatar

Pridružen/a: 08 srp 2017, 10:10
Postovi: 37650
Ima li najavljivani dokument o formiranju vlasti u FBiH?

_________________
Srbi su mali narod sa karakterom super sile.


Vrh
   
 
 Naslov: Re: Hrvatski Narodni Sabor - HNS
PostPostano: 26 sij 2019, 15:33 
Offline

Pridružen/a: 08 pro 2017, 21:27
Postovi: 6274
Nakon svih događaja u bih zadnjih godinu dana oni donose ovakvo nesto? Kamilica deklaracija kao i ona u Hrvatskoj...

_________________
"Sretni robovi su najljuci neprijatelji slobode" !!!


Vrh
   
 
 Naslov: Re: Hrvatski Narodni Sabor - HNS
PostPostano: 26 sij 2019, 16:05 
Offline
Avatar

Pridružen/a: 03 svi 2009, 08:25
Postovi: 43997
Lokacija: Folklorni Jugoslaven, praktični Hrvat
Muslimanski mediji su iz svega izvukli ono da se odbacuje kvalifikacija UZP, a DF već poziva međunarodnu zajednicu da intervenira :)

_________________
sklon'se bona Zineta sa penđera, vidiš da te vlasi oćima kurišu
slika


Vrh
   
 
 Naslov: Re: Hrvatski Narodni Sabor - HNS
PostPostano: 26 sij 2019, 16:08 
Offline
Avatar

Pridružen/a: 08 sij 2010, 17:43
Postovi: 683
Lokacija: USORA! HRHB
Raga vrlo dobar u svom govoru.
Uputio opravdane kritike, te detektirao prave probleme.

Sve u svemu nista revolucionarno se nije desilo, ono sto je najvažnije da postoji neka donja granica zajedništva ispod koje se ne ide.

_________________
Oprošteno jest grješnima: Zulumćaru, ubojici, Oprošteno svima, svima, samo nije izdajici!


Vrh
   
 
Prikaži postove “stare”:  Redanje  
Započni novu temu Odgovori  [ 1256 post(ov)a ]  Stranica Prethodna  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 51  Sljedeća

Vremenska zona: UTC + 01:00


Online

Trenutno korisnika/ca: / i 254 gostiju.


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Forum(o)Bir:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Facebook 2011 By Damien Keitel
Template made by DEVPPL - HR (CRO) by Ančica Sečan
phpBB SEO