HercegBosna.org

HercegBosna.org

Forum Hrvata BiH
 
Sada je: 28 ožu 2024, 18:49.

Vremenska zona: UTC + 01:00




Započni novu temu Odgovori  [ 52 post(ov)a ] 
Autor/ica Poruka
 Naslov: Re: Definiranje „nacionalne legitimnosti“ u izbornom procesu u BiH
PostPostano: 16 stu 2014, 13:14 
Offline
Avatar

Pridružen/a: 15 srp 2010, 16:04
Postovi: 1885
Lokacija: Stara Hercegovina
Muhamedaga Ćafirbegović je napisao/la:
...
Etnička zastupljenost nikad nije ni bila problem, jer se nikad nije niti pokušala osigurati. Bila je samo izgovor za crtanje granica i rat, a danas je to priča za osvajanje vlasti.

:smajl007

_________________
Čovjek je neprijatelj onoga što ne poznaje. (Ali ibn Ebu Talib)

Borba za slobodu čovjeka i nije drugo nego borba za oslobođenje od predrasuda. (Miroslav Krleža)


Vrh
   
 
 Naslov: Re: Definiranje „nacionalne legitimnosti“ u izbornom procesu u BiH
PostPostano: 16 stu 2014, 13:14 
Offline
Avatar

Pridružen/a: 04 lis 2014, 17:24
Postovi: 392
Lokacija: Neuhammer
BBC je napisao/la:
To nije nikakvo rješenje, jer i danas hrvatski politički predstavnici imaju "čisti legitimitet". To što vaša propaganda fura nama nije interesantno.
Ako sam dobro skužio tvoje ublehe ti bi da Hrvati vama još ustupaka prave da bi "izabrani HDZ" zamijenili "izabranim HDZ-ovcima iz općina". Mislim, razguli sa šupljim.


S tim što tvoj "čisti legitimitet" ne postoji u Ustavu i zakonima, a na ovaj način bi postojao.


Vrh
   
 
 Naslov: Re: Definiranje „nacionalne legitimnosti“ u izbornom procesu u BiH
PostPostano: 16 stu 2014, 13:20 
Offline
Avatar

Pridružen/a: 04 lis 2014, 17:24
Postovi: 392
Lokacija: Neuhammer
boksnamnik je napisao/la:
Muhamedaga Ćafirbegović je napisao/la:

Postoji odgovor i elegantno rješenje, samo sto ne odgovara strankama koje bi se pozivale na taj princip - ukinuti domove naroda na svim nivoima i zamijeniti ih domovima koji bi se popunjavali tako što bi se članovi delegirali iz opština. Ujedno bi se opšti i lokalni izbori mogli organizirati u isto vrijeme, radi uštede novca i izbjegavanja dva izborna ciklusa svake četiri godine (što generiše dodatnu političku nestabilnost, mada nema nikakvog učinka na druge nivoe vlasti).

Iako ima opština koje su 'miješane' i u kojima nema jasne većine, ili živi dosta pripadnika više naroda (recimo 50:35:10:5), takve sredine su ipak izuzetak - velika većina ljudi ne živi u njima. Dobili bi dom u koji bi svaka opština, bez obzira na broj stanovnika, davala jednog delegata. Ti delegati bi ujedno mogli birati članove Predsjedništva kao elektori u SAD, čime bi riješili još jedan problem. Ovisno o broju opština, bilo bi moguće odrediti jasne većine za određene zakonodavne aktivnosti koje bi osigurale sigurnost od etničkog preglasavanja.

Takvo rješenje bi elegantno zaobišlo pitanje eksplicitnog navođenja etničkih grupa u zakonu, koje bi moglo prouzrokovati nove apelacije i tužbe poput Sejdić-Finci. Uz etničku, osigurala bi se bolja regionalna zastupljenost, kao i značajne uštede jer bi se lokalni izbori mogli preskočiti. Delegati bi mogli biti birani iz opštinskih skupština, gdje bi i primali platu, a za dodatni rad u tim domovima na federalnom ili državnom nivou bi mogli dobiti neku dodatnu naknadu. Parlamentarci zarađuju ogromne pare, ali to nije slučaj sa članovima opštinskih skupština, te bi za svoju novu ulogu rado primili dosta manje novca (a ukupno bi imali dosta više članova nego što danas imamo članova domova naroda, što uvijek znači bolju zastupljenost).

Uostalom meni kao poreskom obvezniku bi bilo prihvatljivije da 150 ljudi svih profila iz svih krajeva zemlje dobije recimo 600 maraka mjesečnog bonusa za nekoliko sjednica godišnje nego da 15 prekaljenih veterana koji su već zaradili ogromne pare u skupštinskim klupama zaradi 6000 mjesečno. Ljudi koji sjede u opštinskim skupštinama su dosta bliže običnim građanima, zapravo često i jesu prosječni građani, i meni bi bilo draže da jedan od njih za četiri godine zaradi oko 30000 maraka nego da neki parlamentarac uleti u DN, pa kojekakve komisije, i za iste četiri godine od našeg novca u džep stavi 300000.

Ali eto, to banalno rješenje ne odgovara ni HDZ-u ni SDA - a mislim da nam je svima jasno zašto.


To je najbolje rjesenje za Srbe jer bi imali najvise glasova (zbog broja opstina), a najnepovoljnije za Hrvate. To takodje spada pod gradjanski pristup.
Uzmi sad ovaj primjer: Sta bi rekli ljudi u vecim opstinama, jer bi npr. bili izjednaceni sa ovima iz manjih?
Na prvi pogled sve to izgleda sjajno, ali kad uzmes situaciju na terenu, onda se vec stavlja prst na celo.


Ali to ne bi bio građanski dom. I američki Senat osigurava zastupljenost za sve savezne države bez obzira na broj stanovnika, a ja predlažem skoro isti princip.

Kroz neki "fine tuning" bi se mogle riješiti određene anomalije, koje su proizvod dejtonske podjele (jer smo kroz nju dobili dosta mikro opština). Takve izrazito male opštine bi se mogle za svrhu izbora ujediniti u jednu jedinicu, dok bi se većim opštinama i gradovima moglo garantirati nešto više delegata koji bi bolje oslikavali izborni rezultat i etničku strukturu. Uglavnom to jeste problem, ali ga je moguće riješiti.

Kao što rekoh - problem je što bi se na ovaj način elegantno riješila masa pitanja, čime bi se političkim strankama izbili aduti iz ruku. Jedini problem s njim je što bi forumske diskusije bile dosadnije.


Vrh
   
 
 Naslov: Re: Definiranje „nacionalne legitimnosti“ u izbornom procesu u BiH
PostPostano: 16 stu 2014, 13:25 
Offline
Avatar

Pridružen/a: 05 lis 2010, 11:48
Postovi: 109215
Lokacija: Županija Herceg-Bosna
Muhamedaga Ćafirbegović je napisao/la:
BBC je napisao/la:
To nije nikakvo rješenje, jer i danas hrvatski politički predstavnici imaju "čisti legitimitet". To što vaša propaganda fura nama nije interesantno.
Ako sam dobro skužio tvoje ublehe ti bi da Hrvati vama još ustupaka prave da bi "izabrani HDZ" zamijenili "izabranim HDZ-ovcima iz općina". Mislim, razguli sa šupljim.


S tim što tvoj "čisti legitimitet" ne postoji u Ustavu i zakonima, a na ovaj način bi postojao.


To je nemoguće unijeti u paragrafe da se istovremeno drži do konstitutivnosti. Samo entitet to osigurava, ništa drugo.
Baš ste vi navalili na ukidanje konstitutivnosti.

Već, jesi to zamislio kao ublehu i za Srbe ili samo federaciju ?

_________________
Spetsnaz, a force for good.


Vrh
   
 
 Naslov: Re: Definiranje „nacionalne legitimnosti“ u izbornom procesu u BiH
PostPostano: 16 stu 2014, 13:31 
Offline
Avatar

Pridružen/a: 26 lis 2014, 09:58
Postovi: 2352
Lokacija: Република Српска/Republika Srpska
Zasto RS mjesati u nacin izbora?
RS ispunjava sve kriterijume, a problem je u FBiH. To je ocigledno namjera bosnjackih predvodnika da se pod okriljem reformi domognu nekakvog slabljenja entiteta RS.
Ponavljam, najjednostavnije je podjela FBiH na dvije izborne jedinice, ako vec ne moze treci.

_________________
Za dobar zivot nije rodjen svako


Vrh
   
 
 Naslov: Re: Definiranje „nacionalne legitimnosti“ u izbornom procesu u BiH
PostPostano: 16 stu 2014, 13:35 
Offline
Avatar

Pridružen/a: 04 lis 2014, 17:24
Postovi: 392
Lokacija: Neuhammer
BBC je napisao/la:
Muhamedaga Ćafirbegović je napisao/la:

S tim što tvoj "čisti legitimitet" ne postoji u Ustavu i zakonima, a na ovaj način bi postojao.


To je nemoguće unijeti u paragrafe da se istovremeno drži do konstitutivnosti. Samo entitet to osigurava, ništa drugo.
Baš ste vi navalili na ukidanje konstitutivnosti.

Već, jesi to zamislio kao ublehu i za Srbe ili samo federaciju ?


Ma nemoj mi reći, stvarno nije? Molim te pojasni nam koji način ovo rješenje narušava "konstitutivnost" (koju je teško i objasniti)? Jer koliko ja vidim - ništa se ne mijenja, osim što bi imali jednostavniji i pravedniji izborni sistem koji ne bi zakinuo nikoga.

A taj entitet koji pominješ, kako bi bio uređen izborni sistem u njemu? Da nije slučajno građanski, jedan čovjek, jedan glas?

Kao što rekoh, ovo nije moja ideja i nije nova ideja. Hvala ti što uporno dokazuješ da je jedini problem s ovakvim pristupom to što bi se zapravo riješio problem, jer ne znam o čemu bi onda pisao stotine postova dnevno. :zubati


Vrh
   
 
 Naslov: Re: Definiranje „nacionalne legitimnosti“ u izbornom procesu u BiH
PostPostano: 16 stu 2014, 13:40 
Offline
Avatar

Pridružen/a: 04 lis 2014, 17:24
Postovi: 392
Lokacija: Neuhammer
boksnamnik je napisao/la:
Zasto RS mjesati u nacin izbora?
RS ispunjava sve kriterijume, a problem je u FBiH. To je ocigledno namjera bosnjackih predvodnika da se pod okriljem reformi domognu nekakvog slabljenja entiteta RS.
Ponavljam, najjednostavnije je podjela FBiH na dvije izborne jedinice, ako vec ne moze treci.


RS i ne mora biti obuhvaćena ovim prijedlogom, ali teoretski bi mogla biti. Mogli bi se ograničiti samo na FBiH, riješiti presudu Sejdić-Finci, osigurati bolju regionalnu zastupljenost, kao i zastupljenost Hrvata na višim nivoima vlasti.

Na ovaj način bi FBiH de facto podijelio na masu izbornih jedinica, a Hrvati bi činili većinu u mnogim i bilo bi ih nemoguće isključiti iz zakonodavnog procesa. Jedina je razlika što se HDZ ne bi mogao hvaliti kako je osigurao Hrvatski Entitet i Hrvatsku Izbornu Jedinicu i Hrvatski TV Kanal na Hrvatskom Jeziku. Krajnji rezultat bi bio isti, ali kao što rekoh, etnička zastupljenost i nije problem. Problem je što bi se neki i danas igrali crtanja granica i rata, a ovaj pristup bi im obezvrijedio argumente.


Vrh
   
 
 Naslov: Re: Definiranje „nacionalne legitimnosti“ u izbornom procesu u BiH
PostPostano: 16 stu 2014, 13:43 
Offline
Avatar

Pridružen/a: 05 lis 2010, 11:48
Postovi: 109215
Lokacija: Županija Herceg-Bosna
Muhamedaga Ćafirbegović je napisao/la:
BBC je napisao/la:

To je nemoguće unijeti u paragrafe da se istovremeno drži do konstitutivnosti. Samo entitet to osigurava, ništa drugo.
Baš ste vi navalili na ukidanje konstitutivnosti.

Već, jesi to zamislio kao ublehu i za Srbe ili samo federaciju ?


Ma nemoj mi reći, stvarno nije? Molim te pojasni nam koji način ovo rješenje narušava "konstitutivnost" (koju je teško i objasniti)? Jer koliko ja vidim - ništa se ne mijenja, osim što bi imali jednostavniji i pravedniji izborni sistem koji ne bi zakinuo nikoga.

A taj entitet koji pominješ, kako bi bio uređen izborni sistem u njemu? Da nije slučajno građanski, jedan čovjek, jedan glas?

Kao što rekoh, ovo nije moja ideja i nije nova ideja. Hvala ti što uporno dokazuješ da je jedini problem s ovakvim pristupom to što bi se zapravo riješio problem, jer ne znam o čemu bi onda pisao stotine postova dnevno. :zubati


Da je ta ideja dobra bila bi u uporabi. Bio je dobar i dogovor iza rata, ali eto vi navaljivali da "Visoki" mjenjaju zakone i usrali totalno.
Jeste spremi uz tu ideju otjerati OHR i zamoliti ih da vrate ovlasti ?

_________________
Spetsnaz, a force for good.


Vrh
   
 
 Naslov: Re: Definiranje „nacionalne legitimnosti“ u izbornom procesu u BiH
PostPostano: 16 stu 2014, 13:58 
Offline
Avatar

Pridružen/a: 26 lis 2014, 09:58
Postovi: 2352
Lokacija: Република Српска/Republika Srpska
@Muhamedaga
Citat:
RS i ne mora biti obuhvaćena ovim prijedlogom, ali teoretski bi mogla biti. Mogli bi se ograničiti samo na FBiH, riješiti presudu Sejdić-Finci, osigurati bolju regionalnu zastupljenost, kao i zastupljenost Hrvata na višim nivoima vlasti.

Na ovaj način bi FBiH de facto podijelio na masu izbornih jedinica, a Hrvati bi činili većinu u mnogim i bilo bi ih nemoguće isključiti iz zakonodavnog procesa. Jedina je razlika što se HDZ ne bi mogao hvaliti kako je osigurao Hrvatski Entitet i Hrvatsku Izbornu Jedinicu i Hrvatski TV Kanal na Hrvatskom Jeziku. Krajnji rezultat bi bio isti, ali kao što rekoh, etnička zastupljenost i nije problem. Problem je što bi se neki i danas igrali crtanja granica i rata, a ovaj pristup bi im obezvrijedio argumente.


RS bi ti odmah pristala na to, jer bi imala skoro polovinu mandata i zato ti kazem da je to neizvodivo.
Zasto sporis Hrvatima sopstveni kanal na svom jeziku?
Kako bi rjesio da nema preglasavanja Hrvata?

_________________
Za dobar zivot nije rodjen svako


Vrh
   
 
 Naslov: Re: Definiranje „nacionalne legitimnosti“ u izbornom procesu u BiH
PostPostano: 16 stu 2014, 14:05 
Offline
Avatar

Pridružen/a: 04 lis 2014, 17:24
Postovi: 392
Lokacija: Neuhammer
BBC je napisao/la:
Muhamedaga Ćafirbegović je napisao/la:

Ma nemoj mi reći, stvarno nije? Molim te pojasni nam koji način ovo rješenje narušava "konstitutivnost" (koju je teško i objasniti)? Jer koliko ja vidim - ništa se ne mijenja, osim što bi imali jednostavniji i pravedniji izborni sistem koji ne bi zakinuo nikoga.

A taj entitet koji pominješ, kako bi bio uređen izborni sistem u njemu? Da nije slučajno građanski, jedan čovjek, jedan glas?

Kao što rekoh, ovo nije moja ideja i nije nova ideja. Hvala ti što uporno dokazuješ da je jedini problem s ovakvim pristupom to što bi se zapravo riješio problem, jer ne znam o čemu bi onda pisao stotine postova dnevno. :zubati


Da je ta ideja dobra bila bi u uporabi. Bio je dobar i dogovor iza rata, ali eto vi navaljivali da "Visoki" mjenjaju zakone i usrali totalno.
Jeste spremi uz tu ideju otjerati OHR i zamoliti ih da vrate ovlasti ?


Pa ideja "nije u uporabi" upravo zato što je dobra. Ti kao da ne živiš ovdje.

Zašto bi npr. HDZ podržao nešto što bi riješilo pitanja na kojim baziraju svaku izbornu kampanju? Zašto bi se stranke u RS borile za funkcionalniju državu kada uporno pokušavaju sve opstruirati i time dokazati da je država neodrživa? Zašto bi nam trebalo ovoliko nivoa vlasti za uhljebljenje stranačkog kadra kada bi se sve moglo rješavati na samo dva, i to da niko ne bude oštećen? (Zapravo Hrvati ne samo da ne bi bili oštećeni, već bi bili na dobitku)

Koliko ja vidim jedini argument protiv ovakvog rješenja je što u tom slučaju nije potreban novi entitet. :zubati Stoga ne vidim zašto se uvijek priča o majorizaciji i obespravljenosti Hrvata, kada cilj očito nije osiguravanje jednakopravnosti, već crtanje granica i generiranje novih političkih kriza (ako ne i sukoba). Nije hrvatskoj politici u BiH cilj da Hrvati uživaju jednaka prava u Tuzli i Zenici, već da Bošnjaci u Mostaru ne uživaju jednaka prava.

Uostalom lijep je dan, idem napolje - a nisam siguran da ću propustiti bilo kakav smislen argument protiv ovog prijedloga. Samo bi bilo lijepo da se onda prestane pričati o traženju jednakopravnosti i da se konačno jasno kaže šta se zapravo traži, jer to što se traži i očekuje je moguće izboriti samo nasilnim putem.


Vrh
   
 
 Naslov: Re: Definiranje „nacionalne legitimnosti“ u izbornom procesu u BiH
PostPostano: 16 stu 2014, 14:16 
Offline
Avatar

Pridružen/a: 04 lis 2014, 17:24
Postovi: 392
Lokacija: Neuhammer
boksnamnik je napisao/la:
@Muhamedaga
Citat:
RS i ne mora biti obuhvaćena ovim prijedlogom, ali teoretski bi mogla biti. Mogli bi se ograničiti samo na FBiH, riješiti presudu Sejdić-Finci, osigurati bolju regionalnu zastupljenost, kao i zastupljenost Hrvata na višim nivoima vlasti.

Na ovaj način bi FBiH de facto podijelio na masu izbornih jedinica, a Hrvati bi činili većinu u mnogim i bilo bi ih nemoguće isključiti iz zakonodavnog procesa. Jedina je razlika što se HDZ ne bi mogao hvaliti kako je osigurao Hrvatski Entitet i Hrvatsku Izbornu Jedinicu i Hrvatski TV Kanal na Hrvatskom Jeziku. Krajnji rezultat bi bio isti, ali kao što rekoh, etnička zastupljenost i nije problem. Problem je što bi se neki i danas igrali crtanja granica i rata, a ovaj pristup bi im obezvrijedio argumente.


RS bi ti odmah pristala na to, jer bi imala skoro polovinu mandata i zato ti kazem da je to neizvodivo.
Zasto sporis Hrvatima sopstveni kanal na svom jeziku?
Kako bi rjesio da nema preglasavanja Hrvata?


Ostavimo RS po strani. Ja ovo prije svega predlažem za FBiH, mada se isto rješenje može preslikati u RS kako bi se uštedio novac. RS bi i dalje birala jednog člana predsjedništva, a mandate koje pominješ bi imala na entitetskom nivou, koji bi mogao delegirati dalje za državni - jer bi u protivnom na kraju imali 200 delegata. Ostaje i dalje ista dejtonska struktura, samo se mijenjaju domovi naroda i način izbora za njih.

Kanal sporim radi novca. Osigurajte finansije i imate moju podršku. Neka ga plaćaju pretplatnici iz hrvatskih krajeva, ja nemam nikakav problem s tim, ne zanima me. Ali ako očekujete da ga plaća neko drugi - ne može.

Na zadnje pitanje sam već odgovorio. Doduše postoji mogućnost da npr. Čapljina i Široki počnu glasati za SDA i SDP, ali čisto sumnjam. Kako bilo, i to će onda biti hrvatski izbor.


Vrh
   
 
 Naslov: Re: Definiranje „nacionalne legitimnosti“ u izbornom procesu u BiH
PostPostano: 16 stu 2014, 14:18 
Offline
Avatar

Pridružen/a: 03 svi 2009, 21:39
Postovi: 58270
Lokacija: DAZP HQ
Muhamedaga Ćafirbegović je napisao/la:
boksnamnik je napisao/la:
Zasto RS mjesati u nacin izbora?
RS ispunjava sve kriterijume, a problem je u FBiH. To je ocigledno namjera bosnjackih predvodnika da se pod okriljem reformi domognu nekakvog slabljenja entiteta RS.
Ponavljam, najjednostavnije je podjela FBiH na dvije izborne jedinice, ako vec ne moze treci.


RS i ne mora biti obuhvaćena ovim prijedlogom, ali teoretski bi mogla biti. Mogli bi se ograničiti samo na FBiH, riješiti presudu Sejdić-Finci, osigurati bolju regionalnu zastupljenost, kao i zastupljenost Hrvata na višim nivoima vlasti.

Na ovaj način bi FBiH de facto podijelio na masu izbornih jedinica, a Hrvati bi činili većinu u mnogim i bilo bi ih nemoguće isključiti iz zakonodavnog procesa. Jedina je razlika što se HDZ ne bi mogao hvaliti kako je osigurao Hrvatski Entitet i Hrvatsku Izbornu Jedinicu i Hrvatski TV Kanal na Hrvatskom Jeziku. Krajnji rezultat bi bio isti, ali kao što rekoh, etnička zastupljenost i nije problem. Problem je što bi se neki i danas igrali crtanja granica i rata, a ovaj pristup bi im obezvrijedio argumente.


nista revolucionarno ne nudis. DN FBIH se bira iz kantonalnih skupstina, tako da je vec rijesena regionalna zastupljenost na nivou Federacije. jedino sto nudis je spustanje razine izbora za DN na opcine, ali opcine su najnizi oblik vlasti bez nekih ozbiljnih izvrsnih funkcija dok su kantoni drzave u malom i dio izvrsne vlasti. nema nikakvog smisla da se mijesaju lokalna i izvrsna vlast ili da se legitimitet vuce iz lokalnih zajednica kad vec postoji snazna srednja razina vlasti u vidu kantona.

_________________
"Hrvata je danas u BiH manje od 400.000, ali je naš cilj da nas je milijun", kazao je Čović.


Vrh
   
 
 Naslov: Re: Definiranje „nacionalne legitimnosti“ u izbornom procesu u BiH
PostPostano: 16 stu 2014, 15:13 
Offline
Avatar

Pridružen/a: 04 lis 2014, 17:24
Postovi: 392
Lokacija: Neuhammer
dudu je napisao/la:
Muhamedaga Ćafirbegović je napisao/la:

RS i ne mora biti obuhvaćena ovim prijedlogom, ali teoretski bi mogla biti. Mogli bi se ograničiti samo na FBiH, riješiti presudu Sejdić-Finci, osigurati bolju regionalnu zastupljenost, kao i zastupljenost Hrvata na višim nivoima vlasti.

Na ovaj način bi FBiH de facto podijelio na masu izbornih jedinica, a Hrvati bi činili većinu u mnogim i bilo bi ih nemoguće isključiti iz zakonodavnog procesa. Jedina je razlika što se HDZ ne bi mogao hvaliti kako je osigurao Hrvatski Entitet i Hrvatsku Izbornu Jedinicu i Hrvatski TV Kanal na Hrvatskom Jeziku. Krajnji rezultat bi bio isti, ali kao što rekoh, etnička zastupljenost i nije problem. Problem je što bi se neki i danas igrali crtanja granica i rata, a ovaj pristup bi im obezvrijedio argumente.


nista revolucionarno ne nudis. DN FBIH se bira iz kantonalnih skupstina, tako da je vec rijesena regionalna zastupljenost na nivou Federacije. jedino sto nudis je spustanje razine izbora za DN na opcine, ali opcine su najnizi oblik vlasti bez nekih ozbiljnih izvrsnih funkcija dok su kantoni drzave u malom i dio izvrsne vlasti. nema nikakvog smisla da se mijesaju lokalna i izvrsna vlast ili da se legitimitet vuce iz lokalnih zajednica kad vec postoji snazna srednja razina vlasti u vidu kantona.


Samo što trenutno postoji etnička kvota, pa Goražde daje Hrvata u DN. Što se mene tiče, nikakav problem, mislim ako vam se to sviđa... :biceovodobro

Vlast se ne dijeli na "lokalnu i izvršnu" već zakonodavnu, sudsku i izvršnu. Opštine, kao najniža stepenica, nisu ništa manje vrijedne od kantona - zapravo imamo nekoliko opština koje su veće od nekoliko cijelih kantona. Pored toga, opštine su etnički homogene u odnosu na većinu kantona. Na ovaj način bi se mogla osigurati bolja zastupljenost (etnička) i precizniji etnički legitimitet.

No, pošto vidim da to zapravo i nije cilj, nema veze. :zubati


Vrh
   
 
 Naslov: Re: Definiranje „nacionalne legitimnosti“ u izbornom procesu u BiH
PostPostano: 16 stu 2014, 15:22 
Offline
Avatar

Pridružen/a: 13 ožu 2011, 22:11
Postovi: 7952
Znaci, unistiti poziciju kantona i ustavnu poziciju Hrvata da daju 1/3 delegata u DN i imaju pravo pozvati se na zastitu nacionalnog interesa.
Pa zar neko misli da se jos uvijek moze nekoga prevariti.
Funkcija DN je u zastiti od preglasavanja. Posto Bosnjaci vec dugo rade marifetluke da izbiju taj adut Hrvatima, (kao i Srbima na nivou BIH), na udaru su DN kao i sistem koji ga popunjava (preko kantona).
Sasvim jednostavno.I jednostavno rjesenje je da se drze dalje od hrvatskih pozicija i sve u redu.Cak i po Dejtonu.Ne treba nista drugo mijenjati.


Vrh
   
 
 Naslov: Re: Definiranje „nacionalne legitimnosti“ u izbornom procesu u BiH
PostPostano: 16 stu 2014, 15:30 
Offline
Avatar

Pridružen/a: 04 lis 2014, 17:24
Postovi: 392
Lokacija: Neuhammer
bezimeni12 je napisao/la:
Znaci, unistiti poziciju kantona i ustavnu poziciju Hrvata da daju 1/3 delegata u DN i imaju pravo pozvati se na zastitu nacionalnog interesa.
Pa zar neko misli da se jos uvijek moze nekoga prevariti.
Funkcija DN je u zastiti od preglasavanja. Posto Bosnjaci vec dugo rade marifetluke da izbiju taj adut Hrvatima, (kao i Srbima na nivou BIH), na udaru su DN kao i sistem koji ga popunjava (preko kantona).
Sasvim jednostavno.I jednostavno rjesenje je da se drze dalje od hrvatskih pozicija i sve u redu.Cak i po Dejtonu.Ne treba nista drugo mijenjati.


Dakle nisi ni pročitao šta sam napisao, već eto po defaultu ne valja? :kava Treba li neka kraća verzija?

Mislim nebitno, ako je postojeće rješenje dobro, onda nikom ništa. Meni ne smeta, a vidim i vama je super. Hrvatsko pitanje otvoreno i zatvoreno, sve smo riješili u nekoliko sati. Idemo sad dalje, šta je sljedeće na dnevnom redu? :zivili


Vrh
   
 
 Naslov: Re: Definiranje „nacionalne legitimnosti“ u izbornom procesu u BiH
PostPostano: 16 stu 2014, 15:33 
Offline
Avatar

Pridružen/a: 13 ožu 2011, 22:11
Postovi: 7952
Kako kod tebe funkcionise pravo veta za Hrvate?


Vrh
   
 
 Naslov: Re: Definiranje „nacionalne legitimnosti“ u izbornom procesu u BiH
PostPostano: 16 stu 2014, 16:14 
Offline
Avatar

Pridružen/a: 04 lis 2014, 17:24
Postovi: 392
Lokacija: Neuhammer
bezimeni12 je napisao/la:
Kako kod tebe funkcionise pravo veta za Hrvate?


Nikako - jer Hrvata i Bošnjaka nema. Postoje samo opštine i njihovi delegati.

Tako se nigdje direktno ne navodi da imamo etnički sistem, nema nikakvih peripetija oko izjašnjavanja i imenovanja delegata, nema etničkih klubova. Čist građanski, regionalni proces, tako da nema novih slučajeva Sejdić-Finci.

Međutim, radi homogenosti većine opština, i pored te građanske forme na površini, savršeno bi se riješila etnička strana problema. Dovoljno je odrediti broj delegata koji mogu uložiti veto i ćao. Nema potrebe za klubovima. Nisam siguran, ali čini mi se da FBiH ima oko 80 opština - recimo tražiti 20 za veto? Hrvati sigurno čine većinu u više od 20 općina. Kao što rekoh, to je "fine tuning" i to se može riješiti. Možda je čak moguće ići i na jednostavnu dvotrećinsku većinu za potvrđivanje zakona, stvarno nisam siguran, ako ima neko ko prati demografiju neka da neke preciznije podatke.

Tu onda imamo i regionalni aspekt. Sasvim je moguće da će delegat iz Gruda i Bužima imati potpuno iste interese kad je u pitanju neki zakon, mada nisu iz istog naroda i u zakonu nema ništa što bi se moglo opisati kao nacionalni interes. Moguće je da npr. predstavnici iz oba naroda obore zakon koji ne odgovara njihovim matičnim opštinama, recimo da se protiv novog zakona o metalnoj industriji udruže opštine čisto po interesnoj liniji, od Širokog do Gračanice, što bi po meni bilo konstruktivno.

Kao dodatni bonus, razbija se monopol velikih stranaka na dio imenovanja, kao i poklapanje pozicija inženjeringom na listama ili lažnim izjašnjavanjem kandidata. Uvodi se više pluralizma, jer se umanjuje šansa da samo jedna stranka ima dovoljan broj delegata da predstavlja cijeli narod - jer bi za uspješan veto bilo potrebno da ruku dignu delegati više stranaka, što bi umanjilo mogućnost zloupotrebe sistema za stranačke interese i trgovinu. Nije dovoljno imati podršku sačice stranački probranih ljudi da bi se usvojio ili odbio zakon.

Nije mi jasno šta je tu pogubno za Hrvate?


Vrh
   
 
 Naslov: Re: Definiranje „nacionalne legitimnosti“ u izbornom procesu u BiH
PostPostano: 16 stu 2014, 16:20 
Offline
Avatar

Pridružen/a: 05 lis 2010, 11:48
Postovi: 109215
Lokacija: Županija Herceg-Bosna
I što vam je onda sljedeći potez. Žalba EU sudu za "dvije opštine pod jednim krovom".

_________________
Spetsnaz, a force for good.


Vrh
   
 
 Naslov: Re: Definiranje „nacionalne legitimnosti“ u izbornom procesu u BiH
PostPostano: 16 stu 2014, 16:30 
Offline
Avatar

Pridružen/a: 16 lip 2012, 23:09
Postovi: 15562
Ministry of Sound je napisao/la:
Sastavio sam kratki priručnik o svim razinama zakonodavne vlasti i kako bi se trebala reflektirati na izvršnu za sve razine.

Zbog zamršenosti sustava, i činjenice da je RS ujedno i "građanska" i "etnička" jedinica, principi legitimnosti kao predstavnika toga entiteta i predstavnika Srba su ponekad u koliziji.


Mislim da ste počeli zbog ovih zajebancija s muslimanima da tumačite da niko osim onoga ko dobije većinu u nekom narodu nema legitimitet.

Po meni problem sa Komšićem i sličnima nije bio jer nisu imali dovoljno glasova Hrvata, već to što su ga birali muslimani, ispred muslimanske političke partije, i jer su birali nekoga ko treba da zastupa Hrvate a taj neko nije bio Hrvat ni u kom smislu osim što je imao hrvatsko ime i prezime.

Za legitimitet člana Predsjedništva je potrebna većina glasača iz nekog naroda, ali s obzirom da IJ nisu čisto nacionalne, i to je diskutabilno.
Jedan primjer je Komšića, kad muslimani UMJESTO Hrvata biraju člana Predsjedništva.
Drugi primjer je primjer Ivanića, gdje razlika bude tako mala da mali broj glasača neSrba odluči o pobjedniku. Tu ne može da se govori o nelegitimitetu, jer se ovdje legitimitet i legalitet preklapaju. Naime, znalo se i prije izbora da postoji određen broj glasača koji nisu Srbi i koji imaju pravo glasa, ne može se posle izbora tvrditi da njihovi glasovi ne važe ili da su manje vrijedni. Sem toga, u tom slučaju je broj dobijenih glasova srpskih birača toliko blizu (podjednak maltene) da se ne može govoriti da ijedan kandidat ima manji ili veći legitimitet. Ne može se legitimitet mjeriti u promilima, 44,6 ili 46,4%, to znači da je narod podijeljen i da oba kandidata imaju po pola birača iza sebe. E sad uporediti to sa očitim nelegitimitetom - izborom Komšića. Pri tome, srpski član Predsjedništva je kao što si rekao, ne samo srpski već i predstavnik RS.

Citat:
Sa obzirom da su Srbi ovoga puta podijeljeni u omjeru 54%:46% (uz činjenicu da je i tu riječ o koalicijama), legitimnost je kompliciran pojam, ali ipak nema prijepora da SNSD ima srpski legitimitet (ukoliko formira Vladu u RS, što će se reflektirati na srpski klub Doma Naroda koji je za mene tie-break što se tiče legitimnosti). Za sada SNSD ima Predsjednika RS, većinu u Narodnoj Skupštini RS-a i samim time većinu u srpskom klubu Doma Naroda PS BiH. No nemaju srpskog člana Predsjedništva (za kojeg sam napomenuo da je manje nacionalni od Predsjednika RS-a) i nemaju 8 od 15 zastupnika iz RS u Predstavničkom Domu PS BiH


SNSD nije dobio preko 50% da ima neki nacionalni legitimitet.
Sem toga, u NS RS je potrebna polovina poslanika, što opet ne znači 50% srpskih glasova. Ne možemo govoriti da bi takva vlada bez 50% srpskih poslanika bila nelegitimna, jer NSRS nije samo srpska skupština, već skupština RS.

Odnos "građanskog" i "nacionalnog" u BiH nije najbolje rješen jer se te dvije stvari preklapaju. A neće ni biti jer muslimani odbijaju sva rješenja koja im smanjuju mogućnosti za krađe i manipulacije, štaviše, guraju rješenja koja idu u drugom pravcu.

Citat:
Legitimnost 101

Država

Predsjedništvo BiH

Tu još jednom treba naglasiti da su po Ustavu BiH, svi nabrojani članovi Predsjedništva pripadnici i predstavnici svojih naroda. Naime, ako je bilo koji od njih preglasan, on se obraća svom (bošnjačkom, hrvatskom ili srpskom) klubu Doma Naroda, a riječ je o tijelu koje predstavlja narode.


Što je preplitanje nacionalnog i građanskog. Najbolje rješenje bi bio sistem elektorskog glasanja na nivou cijele BiH, gdje bi izborni zakon morale da potvrde neka nacionalna tijela (u slučaju Srba recimo srpski klub Dom naroda PS BiH ili još bolje srpski poslanici iz NS RS, ili za početak NS RS. Mada bi to posle vuklo i promjene rješenja za izbor Doma naroda, jer bi onda i ti članovi morali da se biraju sa teritorije cijele države, a to otvara mogućnost za muslimanske manipulacije. Što će reći da će vjerovatno ovo preplitanje nacionalnog, građanskog i entitetskog da se nastavi, nauštrb "pravne jasnoće", a u korist fakticiteta, tj činjenice da će srpski član Predsjedništva uglavnom biti i najbolji predstavnik svih Srba u BiH, a smeće tipa Šućura ili Pudarića svakako nisu Srbi.

Citat:
Predstavnički Dom PS BiH

- Za legitimnost (barem po Ustavu) je dovoljno skupiti funkcionalnu većinu (22 od 42 poslanika) koje uključuje i najmanje jednu trećinu zastupnika iz svakog entiteta (10 od 28 iz FBiH i 5 od 14 iz RS). Za neospornu legitimnost bi bila poželjna i entitetska većina (15 od 28 iz FBiH i 8 iz 14 RS). Pri tome, ako se želi dodatno nacionalno legitimirati, bilo bi poželjno da te entitetske većine nisu postignute uz stranke koje imaju sjedište u drugom entitetu (npr. ako je 8 zastupnik iz RS-a iz SDA), i da većina iz FBiH sadrži najmanje 25% zastupnika iz stranki s hrvatskim predznakom.


"Legitimnost po ustavu" nije legitimnost već legitimitet iliti legalnost.

I ovde se legitimitet i legalitet prepliću, jer je predviđeno da je vlada/većina legitimna (odnosno predstavlja sve narode i građane BiH) ako ima određen broj predstavnika svih naroda i entiteta, ne VEĆINU iz tih naroda i entiteta.

Ne možemo da tvrdimo da je većina u PS BiH nelegitimna ako nema entitetsku ili nacionalnu većinu, jer nikad i nigdje nije ni predviđeno da mora da ima. Ovde je legitimitet većine na zajedničkom nivou određen tako da ima određen broj predstavnika Srba, ne one koji su dobili većinu u RS.

U ovom slučaju, po meni bi nelegitimitet bio kad bi srpske predstavnike birao neko drugi u PSBiH, a ne Srbi, a ne kad se ne poklapaju većina u RS i učesnici u većini u PS BiH.

Ne mogu ja kao Srbin da tvrdim da je ova koalicija oko SDSa nelegitimna kad ima podršku polovine Srba maltene. Ovo je čini mi se puno više hrvatski problem, jer vam mogu izabrati "predstavnike" koji su dobili puno manje povjerenje Hrvata u FBiH nego što ga ima "SzP" kod Srba u RS.

Citat:
Dom Naroda PS BiH

- Ukoliko su Predstavnički Dom i Dom Naroda u koliziji, Dom Naroda ima prednost jer je riječ o tijelu koje najviše sublimira „nacionalni“ odnosno „narodni“ legitimitet


U tome je i suština dvodomosti parlamenta u BiH, sprečavanje majorizacije naroda.
Zbog toga je zakonsko rješenje glupo (a ne nelegitimno) jer dovodi do toga da je moguće napraviti većinu i Savjet ministara koju Dom naroda može sasvim legalno i legitimno poprilično da blokira u maltene svakoj odluci (ne i SM, ali da ne detaljišemo).

Citat:
Entiteti (FBiH)
Za srpski klub Doma Naroda nema rješenja (isto kao i za hrvatski klub u vijeću naroda RS-a) zbog malog broja glasova...eventualno ako dođe do implementacije rezultata popisa 2013.


Za Srbe, elektorski kolegijum pod hitno u skladu sa rezultatima popisa 2013. Da malo muslimani pokusaju ono što su zakuvali svojim svinjarijama, pa će im Vladu FBiH birati SNSD iz Drvara. Praise the Lord!

Citat:
Entiteti (RS)
Predsjednik RS
- Predsjednik RS-a ima veći nacionalni legitimitet od srpskog člana Predsjedništva BiH, iz jednostavnog razloga jer predstavnici drugih naroda imaju priliku birati i biti birani (dopredsjednici RS-a iz reda bošnjačkog i hrvatskog naroda)


Da se kakva Slobodna Bosna dočepa ovog tvog mjerenja nacionalnog legitimiteta na grame... :smijeh

Citat:
Narodna Skupština RS

- Za legitimnost (barem po Ustavu) je dovoljno skupiti funkcionalnu većinu (42 od 83 poslanika). Ukoliko je ta većina od 42 postignuta s strankama koje nemaju sjedište u RS-u, može se reći da ta većina ima građanski ali ne i nacionalni srpski legitimitet

Vijeće Naroda

- Nacionalnu legitimnost imaju stranke s najmanje 5 od 8 delegata u svakom klubu, no kao i sa Srbima u FBiH, zbog malog broja glasova za Hrvate (i nepostojanja kantona ili izbornih jedinica) u narodnoj skupštini RS-a, njih mogu delegirati stranke koje nemaju hrvatski predznak


Ali ne možemo ni govoriti o nelegitimnoj vlasti jer nije ni neophodno da ona ima isključivo srpsku većinu. RS nije samo srpski entitet, ustavno gledano, jepga.

Ne zamjeri moje odsustvo zanimanja za detalje u Federaciji ili po Kantonima.

Ono što si propustio da razmotriš je činjenica da se određeni nacionalni predstavnici biraju samo iz jednog entiteta, tako da Srbi npr. mogu birati svog člana Predsjedništva ili uticati na svoj Dom naroda u PSBiH samo ako žive u RS.

Što i nije toliki problem, ali ako se ne riješi na odgovarajući način, može doći do toga da muslimani nametnu neko prevarantsko rješenje preko ko zna kakvog suda ili sličnog mehanizma. Ne treba puno gurati tu priču ali treba u nekim tajnim podrumima DAZPa pripremiti zakonska rješenja, zlu ne trebalo.

_________________
+ Gledaj orle od miline, Gračanicu kraj Prištine... +


Vrh
   
 
 Naslov: Re: Definiranje „nacionalne legitimnosti“ u izbornom procesu u BiH
PostPostano: 17 stu 2014, 09:46 
Offline
Avatar

Pridružen/a: 03 svi 2009, 08:25
Postovi: 43997
Lokacija: Folklorni Jugoslaven, praktični Hrvat
Samo par stvari. Dobro si okvalificirao ovo sadašnje stanje kao kohabitaciju građanskog, entitetskog i nacionalnog. Baš na primjeru RS-a je ta entitetska i nacionalna legitimnost u djelomičnoj koliziji (odnosno, poklapa se u 90%, a onih 10% baš kao na ovim izborima stvara dubioze pri izboru člana predsjedništva, i kvoti iz RS-a u PS BiH).

Tu bih samo još jednom napomenuo da je BiH već građanska država, i da mi je smiješno kada Srbi i Hrvati plaše formiranjem građanske države, a kada je Bošnjaci zazivaju (ili kada traže nekakvu "normalnu državu", koja BTW nigdje ne postoji onako kako su je zamislili). Zastupnički Domovi su čista građanska tijela, sa izbornim jedinicama koje imaju identičan broj glasača, i sa istom vrijednošću glasa. Baš zbog toga imamo zastupničke domove koji skoro perfektno odražavaju nacionalnu strukturu države.

No, BiH kao i svaka normalna država ima gornji dom parlamenta, koji u svim državama štiti ili federalne jedinice ili kod nas narode (sa obzirom na način delegiranja u Dom Naroda iz RS-a, može se reći da je srpski klub Doma Naroda tijelo koje štiti federalnu jedinicu, a u kojoj sjede Srbi...isto tako se može reći i za Hrvate, gdje su elektori koji ih biraju također kantonalne-federalne jedinice).

SNSD ima nacionalni legitimitet, ne znam šta je više moguće od toga što su postigli (ako je sa obzirom na fragmentiranost sve iznad 50% za jednu stranku nedostižno). Znači pojedinačno su najjača partija (40.000 više glasova od SDS-a), a okupili su koaliciju koja ima 42 od 78 srpskih poslanika (ostalih 5 su SDA). Tu dakle imaju tih 54% na koje sam se referirao u uvodu, a njihova koalicija će imati 60% zastupnika u srpskom klubu Doma Naroda.

To je suštinski "nacionalni legitimitet" iako dakako Ustav ne definira nacionalni legitimitet nego nalaže neke minimume, koje je moguće dosegnuti i sa gubitničkim partijama iz svakog nacionalnog korpusa. Razlika između Hrvata i Srba je u definiciji nelegitimnosti jer imate veće zaštite. Tako je u Vladu FBiH i državi moguće uvaliti stranke s 5-10% podrške Hrvata, a u slučaju Srba, sve ispod jedne trećine je za sada nemoguće. Iako naravno postoji onaj scenarij na koji je ciljala Domovina sa 5 SDA zastupnika iz RS-a.

Najjasnije moguće rješenje za definitivan legitimitet porazumijeva "personalne izborne jedinice" (koje prelaze granice izbornih jedinica) gdje su birači registrirani kao ove ili one etnije (uz tešku proceduru mijenjanja), i onda sukladno tome dobivaju zasebne glasačke listiće. Sve ostalo sadrži neki element teritorijalnosti, kao što sada npr imamo u vidu RS, gdje su "građanski" zastupnici RS-a, ujedno i nacionalni srpski zastupnici. Ako to nije moguće, onda na usitnjavanje gdje skup općina (ili idealnije mjesnih zajednica ili biračkih mjesta) formira jednu biračku jedinicu. Usitnjavanje nas približava idealu te personalne izborne jedinice. Možda bi valjalo proučiti kako funkcioniraju manjinske izborne liste u RH i Srbiji, odnosno kako se stječe i provjerava pravo da se glasa za srpskog ili mađarskog zastupnika.

Implementacija rezultata popisa u smislu načina izbora za Dom Naroda, pa i Predsjedništvo (uz micanje uvjeta da svaki kanton mora dati barem jednog zastupnika iz reda svakog naroda), će riješiti gro hrvatskih problema.

Dalje ostaje problem izbora za Predsjedništvo, i dalje je glupost što Srbin iz Drvara ne može glasati za Cvijanovićku ili Ivanića, Bošnjak iz Srebrenice ne može glasati za Izetbegovića ili Suljagića, a Hrvat iz Broda (ili Brčkog čak, jer imaju probleme s entitetskim državljanstvima) ne može glasati za Čovića ili Raguža.

_________________
sklon'se bona Zineta sa penđera, vidiš da te vlasi oćima kurišu
slika


Vrh
   
 
 Naslov: Re: Definiranje „nacionalne legitimnosti“ u izbornom procesu u BiH
PostPostano: 17 stu 2014, 12:11 
Offline
Avatar

Pridružen/a: 15 srp 2010, 16:04
Postovi: 1885
Lokacija: Stara Hercegovina
Ministry of Sound je napisao/la:
...
Implementacija rezultata popisa u smislu načina izbora za Dom Naroda, pa i Predsjedništvo (uz micanje uvjeta da svaki kanton mora dati barem jednog zastupnika iz reda svakog naroda), će riješiti gro hrvatskih problema.
....

:palacgore2

_________________
Čovjek je neprijatelj onoga što ne poznaje. (Ali ibn Ebu Talib)

Borba za slobodu čovjeka i nije drugo nego borba za oslobođenje od predrasuda. (Miroslav Krleža)


Vrh
   
 
 Naslov: Re: Definiranje „nacionalne legitimnosti“ u izbornom procesu u BiH
PostPostano: 18 stu 2014, 00:45 
Offline
Avatar

Pridružen/a: 16 lip 2012, 23:09
Postovi: 15562
Danas na dnevniku RTRS čitaju neki tekst iz WSJ (Vol Strit Žurnal), i vidi se iz teksta da ljudi ne kontaju šta je problem s Predsjedništvom... i kontam, da ta jebena EU godinama blokira taj usrani SSP koji ne znači ništa zbog takve jedne budalaštine kao što je Sejdić Finci????

Zato što se Cigan i Čifut ne mogu kandidovati na pozicije na koje svakako ni za milijardu godina ne mogu biti izabrani... koja je to usrana tehnikalija, a oni se ponašaju kao da Cigane i Jevreje vješamo po banderama... koji li se genijalni EU činovnik toga sjetio da mi je znati...

_________________
+ Gledaj orle od miline, Gračanicu kraj Prištine... +


Vrh
   
 
 Naslov: Re: Definiranje „nacionalne legitimnosti“ u izbornom procesu u BiH
PostPostano: 18 stu 2014, 01:37 
Offline
Avatar

Pridružen/a: 16 lip 2012, 23:09
Postovi: 15562
Ministry of Sound je napisao/la:
Samo par stvari. Dobro si okvalificirao ovo sadašnje stanje kao kohabitaciju građanskog, entitetskog i nacionalnog. Baš na primjeru RS-a je ta entitetska i nacionalna legitimnost u djelomičnoj koliziji (odnosno, poklapa se u 90%, a onih 10% baš kao na ovim izborima stvara dubioze pri izboru člana predsjedništva, i kvoti iz RS-a u PS BiH).


Ne znam koliko tu uticaja ima i odluka o konstitutivnosti, sve i da nije donijeta, opet bi bilo isto.

Kvota za Predstavnički dom PSBiH nije srpska, već republikosrpskijanska, tako da tu nema nesklada, muslimani iz RS imaju pravo na svog predstavnika kao i svi drugi građani.

Citat:
Tu bih samo još jednom napomenuo da je BiH već građanska država, i da mi je smiješno kada Srbi i Hrvati plaše formiranjem građanske države, a kada je Bošnjaci zazivaju (ili kada traže nekakvu "normalnu državu", koja BTW nigdje ne postoji onako kako su je zamislili). Zastupnički Domovi su čista građanska tijela, sa izbornim jedinicama koje imaju identičan broj glasača, i sa istom vrijednošću glasa. Baš zbog toga imamo zastupničke domove koji skoro perfektno odražavaju nacionalnu strukturu države.


BiH nije građanska već nacionalna, odnosno tronacionalna država.
Ono što Bošnjaci traže je država u kojoj mogu da majorizuju, a to što to prikrivaju terminom "gradžanska" ne mijenja ništa.
U svakoj dvodomoj skupštini jedan dom je obično predstavnički dom gdje se bira po proporcionalnom sistemu te predstavlja sve građane. Da li je država građanska ili nacionalna uglavnom se gleda po ustavnoj odredbi, da li je to država nekog ili nekih naroda ili je to država svih njenih građana.
To što oni svoj zamišljeni kalifat u kom bi vladali ISILoljupci nad rajom zovu "normalnom državom" takođe mogu mačku na rep da okače.
Mislim, besmisleno je malo njihove svinjarije demantovati time da postoji Predstavnički dom PSBiH, jer znamo da razlog za njihove svinjarije nije taj.
Oni se bune zbog veta i entitetskog glasanja, to im je trn u oku.
Suludo je pristajati na neku ublehu da nacije diskriminišu gradžane, a koji sam ja qrac kao Srbin, nisam i građanin ujedno?
Postoji jedan dio bošnjačkih ekstrema koji tom pričom traže bošnjačku dominaciju, a to što se predstavljaju kao neki qrčevi građani ne znači da su puno drugačiji od Gornjomaočana. Screw them.
Lično bih volio da se za zajedničke organe uopšte ne održavaju izbori već da entitetski parlamenti delegiraju delegate, čisto da nerviram gradžaniste :zubati

Citat:
No, BiH kao i svaka normalna država ima gornji dom parlamenta, koji u svim državama štiti ili federalne jedinice ili kod nas narode (sa obzirom na način delegiranja u Dom Naroda iz RS-a, može se reći da je srpski klub Doma Naroda tijelo koje štiti federalnu jedinicu, a u kojoj sjede Srbi...isto tako se može reći i za Hrvate, gdje su elektori koji ih biraju također kantonalne-federalne jedinice).


Dvodomi parlament najčešće postoji u složenim državama, gdje jedan dom predstavlja "sve gradžane", donji, a gornji nešto drugo, federalne jedinice, narode, federalne jedinice naroda, klase, mudre glave, qrac li ga znao.

Nemamo nikakav razlog da se pravdamo zbog postojanja Doma naroda, mogućnost onemogućavanja muslimanske ili neke druge dominacije i preglasavanja predstavnika bilo kog naroda je uslov našeg bivanja u državi BiH. Samo debili mogu da traže "deblokiranje odlučivanja" tako što će omogućiti dominaciju jedne etničke grupe pri odlučivanju ili isključivanje jedne ili čak dvije etničke grupe iz odlučivanja.

Citat:
SNSD ima nacionalni legitimitet, ne znam šta je više moguće od toga što su postigli (ako je sa obzirom na fragmentiranost sve iznad 50% za jednu stranku nedostižno). Znači pojedinačno su najjača partija (40.000 više glasova od SDS-a), a okupili su koaliciju koja ima 42 od 78 srpskih poslanika (ostalih 5 su SDA). Tu dakle imaju tih 54% na koje sam se referirao u uvodu, a njihova koalicija će imati 60% zastupnika u srpskom klubu Doma Naroda.


Miješaš frogs and grandmothers, kombinuješ nekoliko principa, brojiš koalicije kao stranke... da li SNSD bez koalicionih partnera ima "veći" legitimitet nego recimo SDS sa koalicionim partnerima, ili se gleda najveća pojedinačna stranka... biraš kriterijume kako ti se sviđaju.
Po meni, suština je da sa ovakvom razlikom niko ne može da se poziva da ima isključivi legitimitet i da je njega narod izabrao a nekog drugog nije. Glasačko tijelo je podijeljeno maltene pola pola, ma koliko imao rezerve prema ovim SDS janjičarima, ne mogu da kažem da nemaju legitimitet.

Citat:
To je suštinski "nacionalni legitimitet" iako dakako Ustav ne definira nacionalni legitimitet nego nalaže neke minimume, koje je moguće dosegnuti i sa gubitničkim partijama iz svakog nacionalnog korpusa. Razlika između Hrvata i Srba je u definiciji nelegitimnosti jer imate veće zaštite. Tako je u Vladu FBiH i državi moguće uvaliti stranke s 5-10% podrške Hrvata, a u slučaju Srba, sve ispod jedne trećine je za sada nemoguće. Iako naravno postoji onaj scenarij na koji je ciljala Domovina sa 5 SDA zastupnika iz RS-a.


A ja opet kažem da "nacionalni legitimitet" ne može od "nacionalnog nelegitimiteta" da se razlikuje u par promila. Ne postoji "nacionalni legitimitet" koji za sobom vuče predstavljanje svog naroda u svim institucijama vlasti i na svim nivoima, niti je uslov za predstavljanje naroda.

A za ovo s "Domovinom" sam već lijepo objasnio da je neizvodivo i da je posledica lošeg čitanja ustava.

Citat:
Najjasnije moguće rješenje za definitivan legitimitet porazumijeva "personalne izborne jedinice" (koje prelaze granice izbornih jedinica) gdje su birači registrirani kao ove ili one etnije (uz tešku proceduru mijenjanja), i onda sukladno tome dobivaju zasebne glasačke listiće. Sve ostalo sadrži neki element teritorijalnosti, kao što sada npr imamo u vidu RS, gdje su "građanski" zastupnici RS-a, ujedno i nacionalni srpski zastupnici. Ako to nije moguće, onda na usitnjavanje gdje skup općina (ili idealnije mjesnih zajednica ili biračkih mjesta) formira jednu biračku jedinicu. Usitnjavanje nas približava idealu te personalne izborne jedinice. Možda bi valjalo proučiti kako funkcioniraju manjinske izborne liste u RH i Srbiji, odnosno kako se stječe i provjerava pravo da se glasa za srpskog ili mađarskog zastupnika.


Mislim da određena registracija postoji u Belgiji i Kipru, možda griješim. Znam da sam čitao da su neki crnci koji su na Kipru dobili državljanstvo zbog sporta morali da se izjasne hoće li da ih upišu u grčki ili turski birački spisak, ili me sjećanje vara.

U Srbiji ne postoji neko registrovanje niti zagarantovana mjesta za manjinske zastupnike, jedino za stranke koje se registruju kao manjinske ne važi cenzus od 5% već prirodni cenzus (1/250 valjda, jer ima 250 poslanika). A pošto je cijela Srbija jedna IJ, ništa ne sprečava Srbina iz Vranja da glasa za Savez vojvođanskih Mađara recimo :) Postoji neka registracija kad se biraju savjeti nacionalnih manjina, no nebitno.

Lako se može desiti da bi nam bilo kakav pokušaj stvaranja sistema koji bi doveo do "idealnog nacionalnog predstavnika" donio više štete nego koristi.

Pri tom bi se morale formirati i nove skupštine, narodne, jer recimo Srbi iz FBiH ne bi mogli da biraju predstavnike u NS RS, već u neku svesrpsku skupštinu koja bi onda birala delegate u PSBiH. Član Predsjedništva bi se najbolje riješio elektorskim kolegijumom kao u SAD.

U pravu si po dvije osnove: "čisto" nacionalni predstavnici mogu se dobiti samo formiranjem "čisto" nacionalnih IJ; bez prethodne registracije građana po nacionalnosti došlo bi do manipulacija. Baš bog toga bušnjački političari ne bi dozvolili nacionalnu registraciju. Opasan je čak i elektorski sistem jer, ako odredimo da danas u FBiH recimo živi 5% od ukupnog broja Srba u BiH, te da biraju toliko poslanika ili elektora negdje, sa tih 5% bi Bušnjaci manipulacijom mogli da prave haose i komplikuju, posebno jer bi se tu birali poslanici u PS BiH i Predsjedništvo, što je i najosjetljivije.

Kako kažu naše kolege Englezi, šejtan je u detaljima, ima ovde milion detalja o kojima bismo mogli razglabati, ali da ne pretjerujemo.

Citat:
Implementacija rezultata popisa u smislu načina izbora za Dom Naroda, pa i Predsjedništvo (uz micanje uvjeta da svaki kanton mora dati barem jednog zastupnika iz reda svakog naroda), će riješiti gro hrvatskih problema.


To je mač sa dvije oštrice, u Libanu recimo nema popisa, jednom je određeno koliko koji narod/grupa daje poslanika i to je zabetonirano :) Vezivanje izbornog zakona za popis ne mora da bude najpametnije. Najbolje je rješenje po kom samo skupština, recimo Srba, može da promijeni izborni zakon o svom izboru, i da je u tom smislu ne obavezuje popis.

Citat:
Dalje ostaje problem izbora za Predsjedništvo, i dalje je glupost što Srbin iz Drvara ne može glasati za Cvijanovićku ili Ivanića, Bošnjak iz Srebrenice ne može glasati za Izetbegovića ili Suljagića, a Hrvat iz Broda (ili Brčkog čak, jer imaju probleme s entitetskim državljanstvima) ne može glasati za Čovića ili Raguža.


Elektorski kolegijum.
Ja ni nemam želju da mi neka Turkuša Milan sa Mejtaša sa ženom Habibom i djecom Denisom i Jasminkom bira srpske predstavnike.
Razrežeš lijepo IJ tako da se npr u RS bira 95% elektora, u FBiH 5%, i to isključivo tamo gdje ima Srba (tipa DGG 3%, Sarajevo 1%, sve ostalo 1%... dajem primjer), a onda elektori biraju člana Predsjedništva.

I tu opet mogu da odluče 2% presvučenih Bušnjaka koji odluče da glasaju kao Srbi. Ako nemaš registraciju i posebne biračke listiće, što je malo vjerovatno. Ali s druge strane, i ovako imaš uticaj tih par % Bušnjaka koji žive u RS pa ti dođe isti q.

Ali barem zadovoljiš formalno pravo svih na cijeloj teritoriji BiH da glasaju & kandiduju se za sve pozicije.

I opet bi morao da imaš skupštine kao i danas, jer samo NS RS može da kontroliše sve nadležnosti RS, a ne neka svesrpska skupština.

Vraćamo se polako na turski milet sistem :)

_________________
+ Gledaj orle od miline, Gračanicu kraj Prištine... +


Vrh
   
 
 Naslov: Re: Definiranje „nacionalne legitimnosti“ u izbornom procesu u BiH
PostPostano: 18 stu 2014, 14:06 
Offline
Avatar

Pridružen/a: 03 svi 2009, 08:25
Postovi: 43997
Lokacija: Folklorni Jugoslaven, praktični Hrvat
Halid Genjac pokušao objasniti "legitimnost", no za dešifriranje nam je potrebna NSA. Pročitao sam 3 puta i dalje ne razumijem što je pjesnik htio reći.

Citat:
Zatim, tu su, kazao je Genjac, i izmjene Izbornog zakona na način da se izbori održavaju po najvišim demokratskim standardima.

"Da se omogući efikasna implementacija ubuduće nakon izbora i da se poštuje izborna volja svih građana, ali i konstitutivnih naroda, imajući u vidu i dosadašnje ustavne pozicije kod izbora delegata za domove naroda koji su po etničkom principu određeni u smislu da se poštuje izborna volja biračkog tijela etničkog korpusa iz kojeg se biraju etnički određene izborne pozicije", rekao je Genjac.

_________________
sklon'se bona Zineta sa penđera, vidiš da te vlasi oćima kurišu
slika


Vrh
   
 
 Naslov: Re: Definiranje „nacionalne legitimnosti“ u izbornom procesu u BiH
PostPostano: 18 stu 2014, 14:46 
Offline
Avatar

Pridružen/a: 16 lip 2012, 23:09
Postovi: 15562
Da se omogući efikasna implementacija i da se poštuje izborna volja svih građana i konstitutivnih naroda.

_________________
+ Gledaj orle od miline, Gračanicu kraj Prištine... +


Vrh
   
 
Prikaži postove “stare”:  Redanje  
Započni novu temu Odgovori  [ 52 post(ov)a ]  Stranica Prethodna  1, 2, 3  Sljedeća

Vremenska zona: UTC + 01:00


Online

Trenutno korisnika/ca: 3AJE6, crni_bombarder i 275 gostiju.


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Forum(o)Bir:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Facebook 2011 By Damien Keitel
Template made by DEVPPL - HR (CRO) by Ančica Sečan
phpBB SEO