Web katalog
Najčitanije
Najčitanije zadnjih 7 dana
Najkomentiranije
Najbolje ocijenjeno
Statistika
- Ukupno registriranih korisnika: 9773
- Ukupno članaka: 23656
- Ukupno komentara: 2087
- Posljednji unos: Imenovan novi Nadzorni odbor Aluminija
- Zadnja promjena: 11.01.2019. 23:44
Ivan Aralica: Alija i Papa
Napisano 02.12.2009. 11:55
Najteza i najdramaticnija bila mi je izjava don Ante Jelica: “Najveca je nesreca za nas bila kad su mudzahedini klali po Travniku, a Alija Izetbegovic se uvecer na televizijskom ekranu smjeskao uz Papu.” Ako svecenik, iskazujuci svoju nesrecu, iskazuje i nesrecu svoje pastve, onda se mora priznati da im je dan stradanja u Travniku bio dvostruko paklen. Dva su razloga dvostrukoj nesreci. Prvi, crkveni prelati, u silnoj zelji da sacuvaju crkvu i pastvu na bosanskim prostorima, ponekad odvec olako primjenjuju miroljubive metode, jedine koje imaju, i time pokazuju da dovoljno ne poznaju ono sto se u Bosni zbiva. Tako prave vise stete nego koristi, a svojoj pastvi nanose vise boli nego utjehe. Ja znam da crkvi ne preostaje nista drugo nego propovijedanje ljubavi i suzivota, ali, kad se ta dva evandjeoska imperativa prenose iz vjere u politiku, moraju se upotrebljavati samo onda kad od toga ima koristi, i samo onda ako se svojim vjernicima ne nanosi bol. To se ne odnosi samo na Svetog Oca, to se na njega najmanje odnosi. I drugi razlog, poklanja li se ljubav suprotnoj strani, ta strana tu ljubav mora zasluziti. Je li je bio zasluzan Izetbegovic u slucaju sto ga navodi otac Jelic? Alija bi za to, da su ga upitali, imao ispriku: on ne progoni katolicku crkvu i vjernike, on progoni secesioniste i ustase. Ma nemoj! Hrvatima je dosta progona pod atribucijom ustasa i secesionista!
Jedno je sigurno, da su mu dvolicnost prigovorili dok je bio u Rimu, Izetbegovic se ne bi postidio niti bi osjetio griznju savjesti. To sto on cini u skladu je s njegovim etickim nacelima, sto se vidi iz uputa koje u knjizici, slicnoj onima sto su dijeljene po Kini i Libiji, crvenoj i zelenoj, daje svojim pristasama. Knjizicu su napisali Halil Mehtic i Hasan Makic, a naslov joj je Upute muslimanskom borcu. Tiskana je u Zenici 1993. i na koricama ima sliku stalka s otvorenim Kur' anom i sliku jedne od deset Muhamedovih sabalja. Njoj u poglavlju “Laz” o lazi pise ovo: “Samo u tri slucaja je dozvoljeno lagati: kad se zele izmiriti zavadjeni ljudi, bezazleno slagati zeni u interesu mira u kuci i neprijatelju u ratu. Muhamed a.s. je rekao: 'Rat je varka'. U interesu ostvarenja odbrane svojih prava i ciljeva dozvoljeno je, cak i preporucljivo, slagati neprijatelju, dok je laganje u drugim slucajevima u komuniciranju medju muslimanskim borcima haram - strogo zabranjena pojava, pa cak i u najbezazlenijim pojavama.” Ako je to tako da je “preporucljivo slagati neprijatelja”, zasto se ne bi moglo lagati prelatima katolicke crkve ako si u ratu, koji je sam po sebi varka, s njihovom pastvom?
Nema komentara